Gerdab.IR | گرداب

وبلاگ "آب و آتش"؛

اهل جهنم و بوی گند آخوندهای انحرافی!

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۱

یک نفر عوام نمى‌‏تواند چنین فساد و آلودگى در جامعه اسلامى به بار آورد. عوام هیچ‌گاه به خود اجازه نمى‌دهد که داعیه امامت و مهدویت داشته باشد، ادعاى نبوت و الوهیت کند.

گرداب- این که در روایت آمده که اهل جهنم از بوى تعفن عالمى که‏ به علم خود عمل نکرده متأذى مى ‏شوند، براى همین است که در دنیا بین عالم و جاهل در نفع و ضرر به اسلام و جامعه اسلامى فرق بسیار وجود دارد. اگر عالمى منحرف شد، ممکن است امتى را منحرف ساخته به عفونت بکشد و اگر عالمى مهذب باشد، اخلاق و آداب اسلامى را رعایت کند، جامعه را مهذب و هدایت مى ‏کند.

    

در بعضى از شهرستان هایى که تابستانها به آنجا مى ‏رفتم، مى‏ دیدم اهالى آن بسیار مؤدب به آداب شرع بودند. نکته‏‌اش این بود که عالم صالح و پرهیزکارى داشتند. اگر عالم درستکارى در یک جامعه یا شهر و استانى زندگى کند، همان وجود او باعث تهذیب و هدایت مردم آن سامان مى ‏شود، اگر چه لفظا تبلیغ و ارشاد نکند. ما اشخاصى را دیده‏ ایم که وجود آنان مایه‏ پند و عبرت بوده، صرف دیدن و نگاه به آنان باعث تنبه مى ‏شد. هم اکنون در تهران، که فی الجمله اطلاع دارم، محلات آن با هم فرق دارد: در محله‏ اى که عالم منزه و مهذبى زیست مى‏ کند، مردمان صالح با ایمانى دارد. در محله دیگر که یک نفر منحرف فاسد معمم شده، امام جماعت شده، دکان درست کرده است، مى‏ بینى طایفه ‏اى را فریب داده، آلوده و منحرف ساخته است. همین آلودگى است که از بوى تعفن آن اهل جهنم اذیت مى ‏شوند. این تعفنى است که عالم سوء، عالم بى‏ عمل، عالم منحرف، در همین دنیا به بار آورده و بوى آن در جهان دیگر شامه اهل جهنم را مى ‏آزارد. نه اینکه در آنجا چیزى به او افزوده باشند، آنچه در عالم آخرت واقع مى‏ شود چیزى است که در این دنیا تهیه شده است. به ما چیزى خارج از عمل ما نمى ‏دهند. وقتى بنا باشد عالمى مفسده جو و خبیث باشد، جامعه‏ اى را به عفونت مى‏ کشد، منتهى در این دنیا بوى تعفن آن را شامه ‏ها احساس نمى‏ کند؛ لیکن در عالم آخرت بوى تعفن آن درک مى ‏شود، ولى یک نفر عوام نمى ‏تواند چنین فساد و آلودگى در جامعه اسلامى به بار آورد. عوام هیچ‌گاه به خود اجازه نمى ‏دهد که داعیه امامت و مهدویت داشته باشد، ادعاى نبوت و الوهیت کند. این عالم فاسد است که دنیایى را به فساد مى‏ کشاند: اذا فسد العالم، فسد العالم.

منبع: امام خمینی رحمت الله علیه، مبارزه با نفس یا جهاد اکبر ، صفحه 18.

آب و آتش