Gerdab.IR | گرداب

روایتی از "توهم مجازی" ضد انقلاب

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۱

فضاي مجازي تبديل شده به جايي كه به فرد امكان مي دهد احساسات خود را به خام ترين شكل بدون در نظر داشتن آداب بيان كند.

به گزارش گرداب، يك نظريه پرداز حزب مشاركت كه مدت هاست در آمريكا اقامت دارد، معتقد است جريان اپوزيسيون مدت هاست دچار يأس و حسرت و ابتذال شده است.

"حسين قاضيان" در مصاحبه با يكي از وب سايت هاي ضد انقلاب ضمن تاييد حق ياس و حسرت در ميان گروهك ها مي گويد: «فضاي مجازي تبديل شده به جايي كه به فرد امكان مي دهد احساسات خود را به خام ترين شكل بدون در نظر داشتن آداب بيان كند. هنوز فضاي احساسي و هيجاني به چشم مي خورد و فضا بيشتر با هيجان سر و كار دارد تا بررسي هاي پيچيده، پرزحمت و عقلاني.»

وي ادامه مي دهد: «احساسات جاي ارزيابي هاي عقلاني را گرفته و در نتيجه، برنامه نيز در بهترين حالت بر مبناي همين احساسات تنظيم مي شود. در چنين شرايطي نيروهاي سياسي براي اينكه مخاطبشان را از دست ندهند، در فضاي احساسي پرهيجان، به سراغ برنامه هاي بلندپروازانه و حتي ماجراجويي هاي سياسي مي روند كه در عمل ره به جايي نمي برد، ولي از آنجا كه غيرمسئولانه بيان مي شود و احساس برانگيز است، عده زيادي را در اين فضا به دنبال خودش مي كشاند. در چنين فضايي، معمولا آن سراني رشد مي كنند كه مي توانند بر دوش احساس هاي مخالفان سوار شوند و بنابراين، در چنين فضايي سياست به يك معني "مبتذل" و يأس آلود و سرخورده مي شود.»

قاضيان تصريح كرد كه در فضاي فعلي اپوزيسيون، نيروها و جريان خردورز به حاشيه افتاده اند و كسي نيز حوصله و حال گوش كردن به حرف آنها را ندارد.

منبع: کیهان