Gerdab.IR | گرداب

مشغولیت سازمان سيا به تجهيز و سازماندهي شورشيان سوريه

تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۱

عوامل سيا و وزارت امور خارجه آمريکا در حال همکاري با کشورهاي عربستان سعودي، ترکيه، قطر و ديگر متحدان خود براي کمک به ارتش آزاد سوريه هستند.

به گزارش گرداب به نقل از ورلد سوسياليست، روزنامه نيويورک تايمز روز پنجشنبه با درج مطلبی به نقل از برخي مقامات بلند پايه آمريکايي و عوامل اطلاعاتي عرب نوشت: عوامل سيا در حال سازماندهي و هدايت عمليات قاچاق تسليحاتي گسترده از جمله سلاح هاي خودکار، آر پي جي، تسليحات ضدتانک و مهمات هستند که اساسا از مرز ترکيه و با کمک برخي گروه‌ها از جمله اخوان المسلمين سوريه و با کمک مالي قطر، عربستان سعودي و ترکيه وارد مي شود.

اين در حالي‌ست که پيش از انتشار اين مطلب، "ويکتوريا نولاند"، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا ادعا کرده بود، آمريکا در زمينه تجهيز مخالفان در سوريه دست ندارد.

وي در ادامه اظهارات خود از "بشار الجعفري"، نماينده سوريه در سازمان ملل متحد که گفته بود قدرت هاي خارجي از گروه‌هاي مسلح تروريستي در سوريه حمايت مي کنند و درصدد دامن زدن به تنش ها در سوريه هستند، انتقاد کرد.

وال استريت ژورنال نيز هفته گذشته گزارش داد عوامل سيا و وزارت امور خارجه آمريکا در حال همکاري با کشورهاي عربستان سعودي، ترکيه، قطر و ديگر متحدان خود براي کمک به ارتش آزاد سوريه هستند.

نتيجه اين عمليات، افزايش قابل توجه خشونت هاي مسلحانه در سوريه، افزايش شمار تلفات و مجروحان و نيز افزايش حملات تروريستي بوده است.

"هيلاري کلينتون"، وزير امور خارجه آمريکا نيز جنگ تبليغاتي گسترده‌اي را عليه مسکو به راه انداخته و گفته روسيه هليکوپترهاي جديد به دمشق داده است و اين در حالي است که موضوع مربوط به هليکوپترهاي قديمي است که سوريه چند دهه قبل خريداري کرده و براي تعمير به روسيه فرستاده بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران