Gerdab.IR | گرداب

شمارش معکوس برای عربستان با ترور رهبر شیعیان + عکس

تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۱

نیروهای سازمان اطلاعات و امنیت عربستان موفق شدند "نمر باقر النمر" را بازداشت کنند. او تلاش کرد که از دست نیروهای ما فرار کند، اما به دام افتاد؛ وی در تیراندازی نیروهای امنیتی سعودی زخمی شد.

به گزارش گرداب به نقل از جام نیوز، بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی عربستان سعودی، حجة الإسلام و المسلمین شیخ "نمر باقر النمر"، رهبر شیعیان عربستان سعودی زخمی شد.

خبرها حاکی است شیخ نمر در حال حاضر بیهوش است و پزشکان در حال درمان وی هستند، اما به دلیل خونریزی زیاد احتمال به شهادت رسیدن وی بسیار زیاد است.

حجة الإسلام و المسلمین شیخ "نمر باقر النمر" همواره شخصا در تظاهرات و اعتراضات شهروندان سعودی شرکت می کند و در صف مقدم قرار دارد.

کارشناسان مسائل سیاسی عربستان پیش بینی کردند که طی چند روز آینده درگیری مسلحانه در شرق عربستان میان شیعیان و نیروهای حکومتی آل سعود رخ دهد.

در همین راستا "کیسینجر"، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا نیز چند روز پیش طی اظهاراتی پیش بینی کرده بود که انقلاب بحرین در آینده بسیار نزدیک به شرق عربستان سعودی کشیده شود.

جوانان شهر "العوامیه" عربستان سعودی اعلام کردند که در صورت به شهادت رسیدن رهبر شیعیان عربستان، به چاه های نفت سعودی حمله خواهند کرد و آن را به آتش می کشند.



گفته می شود پس از تیراندازی نیروهای امنیتی سعودی به شیخ النمر و زخمی شدن وی، جوانان العوامیه به مرکز پلیس این منطقه حمله کرده و با نیروهای نظامی و پلیس منطقه درگیر شدند. بر اثر این درگیری دست کم 7 نفر از طرفین زخمی شدند.

یک مقام ارشد سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سعودی طی اظهاراتی، تیراندازی به سمت شیخ النمر و بازداشت وی از سوی نیروهای این سازمان را تأیید کرد و گفت: «ساعت 4 عصر روز گذشته نیروهای سازمان اطلاعات و امنیت عربستان موفق شدند "نمر باقر النمر" را بازداشت کنند. او تلاش کرد که از دست نیروهای ما فرار کند، اما به دام افتاد. وی در تیراندازی نیروهای امنیتی سعودی زخمی شد.»

وی در ادامه افزود: «او در حال حاضر در یکی از بیمارستان های شهر "دمام" بستری و زیر نظر پزشکان قرار دارد تا پس از درمان تدابیر لازم در موردش اتخاذ شود. او رهبر "فتنه گران" و "آشوبگران" است. بدون شک ما با چنین فردی با رأفت برخورد نخواهیم کرد، زیرا به کشور و مقامات کشورمان توهین کرده اند.»

در پی تیراندازی به شیخ "نمر باقر النمر"و زخمی کردن وی و سپس بازداشت او، شیعیان شهرهای مختلف عربستان در مناطق شرقی این کشور به خیابان ها ریختند و تظاهرات هایی برگزار کردند. از سوی دیگر نیروهای وابسته به رژیم آل سعود با این گونه اقدامات شیعیان به شدت برخورد می کند.

در همین راستا انقلابیون بحرین نیز در دفاع از آیت الله النمر بیانیه ای رسمی صادر کرده و ضمن محکوم کرده ربودن وی از سوی نیروهای امنیتی سعودی، مسئولیت هرگونه اتفاقی که برای وی بیفتد را رژیم آل سعود دانستند.

انقلابیون بحرین در ادامه بیانیه خود همچنین از ملت عربستان سعودی و ملت بحرین خواستند که با آمدن به خیابان ها و برگزاری تظاهرات، علیه آل سعود فشار بیاورند تا هرچه سریع تر شیخ النمر و دیگر زندانیان سیاسی دو کشور آزاد شوند.