Gerdab.IR | گرداب

اندیشکده واشنگتن:

با عملیات جاسوسی ویژه مسیر هسته‌ای ایران را تغییر دهید

تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۱

باید با کمک دستگاه‌‌های اطلاعاتی خارجی و تجهیزات جدید به قلب تاسیسات هسته‌ای ایران رسوخ کرد تا این کشور قادر به موفقیت چشمگیری در زمینه هسته‌ای نباشد.

به گزارش گرداب، یک اندیشکده غربی در تازه ترین توصیه به دولت اوباما برای مهار ایران هسته ای نوشت: آمریکا باید با کمک متحدان خود و نبرد اطلاعاتی خاص به مقابله با ایران برآید.

اندیشکده "واشنگتن" در گزارشی به قلم "مایکل آیزنا ستاد"، در خصوص "راه‌های مقابله با ایران هسته‌ای" نوشت: هم اکنون زمان آن است که آمریکا از توانمندی‌های جدید خود در عرصه جاسوسی علیه ایران و با هدف مسدود کردن فعاليت‌های هسته‌ای این کشور استفاده کند.

بر اساس این گزارش، برنامه‌های دولت اوباما از لحاظ تجهیز کشورهای حاشیه خلیج فارس و حضور گسترده تر در خلیج فارس و تهدیدهای گاه و بیگاه نتوانسته برای ایران دردسر ساز شود .

سیاست تجهیز نظامی کشورهای حاشيه خلیج فارس اشتباه است، زیرا ایران معتقد است که این تجهیزات با بیداری اسلامی به دست انقلابیون خواهد افتاد و بنابر‌این کشورهای عربی همسایه هیچ تهدیدی علیه ایران ندارند.

"اندیشکده واشنگتن" در ادامه نوشت: انتقال ناوهای دریایی به خلیج فارس یا گسیل کشتی‌های مین روب نتوانسته قدرت تهاجمی آمریکا را در خلیج فارس افزایش دهد. این عوامل نمی توانند مسیر هسته‌ای ایران را تغییر دهند.

همچنین ادعای "اوباما" و "پانه تا" درباره استفاده از همه توان برای متوقف کردن ایران در مسیر هسته‌ای یا مقابله با تهدید این کشور در بستن تنگه هرمز نیز تاثیری در محاسبات هسته‌ای جمهوری اسلامی ايران نداشته، زیرا فاصله حرف تا عمل آمریکا بسیار است و این را مقامات ایرانی متوجه شده‌اند.

راهکارهای آمریکا
فشار بر سوریه
این اندیشکده سپس عنوان می دارد: باید اوباما از اپوزوسیون سوریه حمایت بیشتری کند، زیرا اسد متحد درجه یک ایران است؛ بنابراین لازم است تا دولت اوباما حمایت کافی از اپوزیسیون سوریه کرده تا دولت اسد سقوط کند.

افزایش بیشتر آمادگی نظامی، اطلاعاتی آمریکا با کمک دستگاه های اطلاعاتی منطقه
آمریکا باید رزمایش‌های بیشتری را با کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار کند. این کار مشروعیت اقدام های نظامی آینده را تامین می‌کند.

نفوذ به قلب تاسيسات هسته‌اي ايران
انديشكده واشنگتن در خاتمه مي‌نويسد: همچنین باید با کمک دستگاه‌‌های اطلاعاتی خارجی و تجهیزات جدید به قلب تاسیسات هسته‌ای ایران رسوخ کرد تا این کشور قادر به موفقیت چشمگیری در زمینه هسته‌ای نباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران