Gerdab.IR | گرداب

نقش وزير جديد اطلاعات عربستان در ترور "عماد مغنيه"

تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۱

بندر بن سلطان تمام اطلاعات در خصوص عماد مغنيه را در اختيار صهیونیست‌ها گذاشت و بر اساس همين اطلاعات رژيم صهيونيستي توانست مغنيه را در خاك سوريه ترور كند.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاري براثاي عراق، يك سرهنگ عربستاني كه چند ماه گذشته از سوی نيروهاي امنيتي سوريه دستگير شده بود اعتراف كرد كه رئيس جديد سازمان اطلاعات عربستان با كمك رژيم صهيونيستي و آمريكا در ترور "عماد مغنيه" دست داشته‌ است.

اين سرهنگ عربستاني اعتراف كرده است كه "بندر بن سلطان"، رئيس جديد سازمان اطلاعات عربستان با حمايت صهیونیست در ترور "عماد مغنيه"، يكي از رهبران برجسته حزب‌الله لبنان دست داشته است.

طي سال‌هاي گذشته به‎ويژه در سال ۲۰۰۶ منابع لبناني از ديدار محرمانه "ايهود اولمرت"، نخست وزير وقت رژيم صهيونيستي با "بندر بن سلطان" آل سعود در هتلي در قدس پرده برداشته بودند. اين ديدار كه در اوج حملات رژيم صهيونيستي عليه لبنان صورت گرفته بود، بندر بن سلطان پيشنهاد افزايش تجهيزات و سرمايه‌گذاري‌ها در جنگ رژیم صهیونیستی عليه حزب‌الله لبنان را به ايهود اولمرت داد و از وي خواست تا زمان شكست حزب‌الله جنگ را متوقف نكند.

منابع لبناني در ادامه افزودند: بعد از اين ديدار بندر بن سلطان از این کشور خارج شد تا مسئوليتي را كه صهیونیست‌ها براي جمع‌‌آوري اطلاعات در خصوص عماد مغنيه، فرمانده نظامي حزب‌الله برعهده وي گذاشته بودند، اجرا كند.

بن سلطان براي انجام اين ماموريت چند گروه عربستاني‌ با تابعيت‌هاي مختلف و هم‌چنين شبه نظامي‌هاي وابسته به "سعد الحريري"، نخست وزير سابق لبنان و "سمير جعجع"، رهبر حزب نيروهاي لبناني را به كار گمارد.

بندر بن سلطان تمام اطلاعات در خصوص عماد مغنيه را در اختيار صهیونیست‌ها گذاشت و بر اساس همين اطلاعات رژيم صهيونيستي توانست مغنيه را در خاك سوريه ترور كند.

مسئولان عالي رتبه عربستاني نيز بعد از تماس با افراد بسياري تلاش كردند تا نقش عربستان و بندر بن سلطان در ترور مغنيه آشكار نشود.

منابع لبناني اظهار كردند كه نيروهاي امنيتي سوريه طي چند ماه گذشته، "ناصر العريفي"، سرهنگ عربستاني را به جرم همكاري با تروريست‌‌ها در سوريه به همراه دو تن ديگر از سازمان اطلاعات عربستان دستگير كردند.

اين سرهنگ عربستاني بنا به دستورات بندر بن سلطان وظيفه كشتار سوري‌ها را برعهده داشت. وي طي بازجويي‌ها اعتراف كرد كه بندر بن سلطان و سركرد‌ه‌هاي وي و "محمد سليمان"، سرهنگ ارتش سوريه در ترور عماد مغنيه دست داشته‌اند.

منابع اعلام كردند كه رسانه‌هاي سوريه در آينده‌اي نزديك اعترافات ناصر العريفي را منتشر خواهند كرد و عريفي مستقيما نقش جنايت‌كارانه عربستان به ويژه بندر بن سلطان عليه اعراب و كمك‌هاي صهیونیست و آمريكا به بندر بن سلطان را بر ملا خواهند ساخت.

منبع: ایسنا