Gerdab.IR | گرداب

جنگ را دیجیتالی تجربه کنید + فیلم

تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۱

این نرم‌افزار رایگان به مخاطب اجازه مي‌دهد تا جنگ و ساير موضوعات مرتبط با آن را به صورت ديجيتالي تجربه كند.

به گزارش گرداب، دولت آمريكا در يك اقدام تبليغاتي ماهرانه موسوم به انتشار "تصاوير كميك ارتش آمريكا" پول شهروندان آمريكا را صرف اموري مي‌کند كه با دشواري به دست مي‌آيد. اين يك نرم‌افزار كاربردي "رايگان" و قابل نصب بر روي تبلت آي‌پد و اندرويد است كه به مخاطب اجازه مي‌دهد تا جنگ و ساير موضوعات مرتبط با آن را به صورت ديجيتالي تجربه كند.

"مايك بارنت" تهيه‌كننده اجرايي اين برنامه در مصاحبه‌اي با شبكه خبري فاكس نيوز گفت: «به اين نتيجه رسيديم تا از يك برنامه نرم‌افزاري ويژه تلفن همراه استفاده کنيم زيرا به وسيله آن مي‌توانيم كارهاي واقعا جديدي را انجام دهيم كه تا به حال در كتاب‌هاي كميك نديده بوديم.»

بارنت امكانات تبليغاتي اين برنامه كاربردي را چنين توصيف کرد:

«با سربازان هر روز در ارتباط بوده و در طول جلسات درباره ماجراهاي تخيلي با آنها گفتگو مي‌کنيم كه در زمان ماموريت براي آنها اتفاق افتاده است يا زماني‌كه به ميهن بازگشتند. كتاب كميك رسانه‌اي بود كه اين داستانها را به طور كامل پوشش مي‌داد اينكه آنها چگونه با مردم فرهنگهاي مختلف ارتباط برقرار مي‌كنند و با رفتار خود چگونه ذهنيت اهالي روستا را تغيير دادند كه به آمريكا هرگز اعتمادي نداشتند. اين مورد بسيار جالب‌توجه بود.»

اینفووارز در این باره نوشت: اين برنامه كاربردي به وسیله همان نوابغي طراحي شد كه خالق بازيهاي رايانه‌اي ارتش آمريكا هستند و يك تجربه نظامي واقعي را در سرزمين‌هاي دور دست پيشنهاد مي‌دهند كه با اتكا بر آن جلب توجه افكار عمومي جهان و مداخله نظامي در ساير كشورها را تحت عنوان "دموكراسي" و "اقدامات بشردوستانه" ارزشمند مي‌سازد (رويدادي كه اخيراً كشور ليبي آن را تجربه كرد، هر چند كه در اين ميان 30000 نفر از شهروندان ليبايي را نيز به كام مرگ فرستادند)

كميك ارتش آمريكا جديد‌ترين شيوه تبليغاتي است كه همچون ابزاري مانع از تباني و توطئه شده و وابستگي امنيتي را در بين كشورهاي وابسته حفظ مي‌کند، دولتهاي دست نشانده را همواره مطيع و تحت‌الحمايه نگاه داشته و مانع از آن مي‌شود تا كشورهاي ياغي گرد هم آيند. اين همان توصيفي است كه نابغه دكترين سلطه جهاني؛ يعني "زبيگنيو برژينسكي" ارائه کرده است.


بارنت به شبكه فاكس نيوز گفت: «اين داستانها تخيلي بوده و زاييده ذهن افراد است و آنچه را كه ما تلاش داريم تا از نگاه يك سرباز در اين جهان انجام دهيم را به بهترين شكل ممكن ترسيم مي‌کند.»

آمريكا از روي عادت همواره جنگ‌طلبان را تحسين کرده است، بنابراين تبليغ اين مسئله با استفاده از فناوري جديد و جلب توجه جوانان براي پنتاگون بسيار ايده‌آل خواهد بود زيرا در نهايت به اين افراد نياز دارد تا براي  آمريكا دست به فداكاري بزرگي بزنند.

منبع: مشرق