Gerdab.IR | گرداب

آويختن سر دو خوک بر سردر مسجد فرانسوی

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۱

رها كردن سر دو خوك در مسجدی در فرانسه، خشم گروه‌هاي مسلمان و يهودي فرانسوي را برانگيخت.

به گزارش گرداب، رها كردن سر دو خوك در مسجد شهري كه در ماه مارس دو فرد مسلح، دو سرباز چترباز را كشته بودند، خشم گروه‌هاي مسلمان و يهودي فرانسوي را برانگيخت.

شوراي فرانسوي دين اسلام، توهين به اين مسجد در شهر "مونتابان" را "تحريك نژادپرستانه و بيگانه‌ستيزانه" قلمداد و تأكيد كرده است كه مقام‌هاي مسئول، ‌افراد دخيل در اين اقدام را ‌به عدالت بسپارند. خوك از نظر مسلمانان كه اكنون نيز ماه مقدس رمضان را پشت سر مي‌گذارند، ناپاك قلمداد مي‌شود. اتحاديه دانشجويان يهودي فرانسه نيز گفته است كه از اين حادثه كه در فضايي نگران‌كننده و پر از نفرت اتفاق افتاده، وحشت‌زده شده است.

اين براي اولين بار است كه در منطقه "ارنت گارون" چنين اتفاقي رخ مي‌دهد و همين باعث شده كه حدس و گمان‌هايي مطرح شود در اين باره كه اين حادثه پاسخي به كشته شدن دو نفر به دست محمد مراح عضو منتسب به القاعده در ماه مارس است. محمد مراح دو سرباز چترباز را در مونتابان كشته بود و قبل از اينكه تحت محاصره پليس در آپارتمان شخصي‌اش دست به خودكشي بزند، سه كودك يهودي، يك خاخام و يك سرباز را نيز كشت.

سرهاي دو خوك اندكي قبل از نماز صبح بر درب ورودي مسجد آويزان شد و مقدار زيادي خون خوك هم روي زمين ريخته شده بود. حاجي محمد رئيس مسجد در گفت‌وگو با خبرگزاري فرانسه گفت: «اين توهين‌آميز است كه چنين دين مورد حمله قرار بگيرد. من نمي‌دانم چه اتفاقي در حال رخ دادن است.»

"مانوئل والس"، وزير كشور فرانسه هم در نامه‌اي به محمد اين اقدام را محكوم كرد. در اين نامه با تأكيد بر اينكه پليس كاملا مصمم است كه مجرمان را به دست عدالت بسپارد، ‌آمده است: «من فقط مي‌توانم از چنين اقدام شرم‌آوري منزلت مسلمانان فرانسه را هدف قرار داده، ‌ابراز انزجار كنم.»

"عبدالله ذكري"، رئيس مركز "ديده‌بان اسلام‌ستيزي فرانسه" نيز خشم روز چهارشنبه مسلمانان را عليه سابقه رو به افزايش اقدامات عليه مسلمانان در نيمه اول سال جاري دانست. او گفت: «اينكه چنين حادثه‌اي در ماه مبارك رمضان اتفاق بيفتد غيرقابل بيان است. اين يك تحريك نژادپرستانه است.»

نماينده شوراي نهاد‌هاي يهودي فرانسه نيز اعلام كرد كه از هتك حرمت نفرت‌انگيز مسجد به خشم‌ آمده است. حادثه روز چهارشنبه از اين جهت مناقشه‌برانگيزتر شده كه چهار جوان مسلمان نيز در يك اردوگاه تابستاني كودكان به خاطر امتناع از خوردن در ماه رمضان اخراج شدند.

منبع: جوان آنلاین