Gerdab.IR | گرداب

نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره ایران گزارش دادند

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۱

تازه‌ترين ارزيابی نهادهای اطلاعاتی آمريکا تاکيد دارد دسـتاوردهای ايران در برنامه اتمی‌اش، بسيار بيشتر از چيزی است که کارشناسان اطلاعاتی آمريکا گمان می کردند.

به گزارش گرداب، مجموعه نهادهای اطلاعاتی آمريکا در روزهای گذشته تازه ترين ارزيابی خود را در مورد ميزان پيشرفت برنامه هسته ای ايران به "باراک اوباما" رئيس جمهوری آمريکا ارائه کرده اند.

روزنامه "هاآرتص" مدعی شد: تازه ترين ارزيابی نهادهای اطلاعاتی آمريکا تاکيد دارد که دسـتاوردهای ايران در برنامه اتمی اش، بسيار بيشتر از چيزی است که کارشناسان اطلاعاتی آمريکا گمان می کردند.

ارزيابی جديد اطلاعاتی آمريکا به وخامت ارزيابی های نهادهای اطلاعاتی اسرائيل درباره برنامه هسته ای ايران نزديک شده است.

ديپلمات های غربی و مقامات صهیونیستی، که هاآرتص نام آنها را نبرده است، گفته اند: ارزيابی اطلاعات ملی آمريکا در زمينه نگرانی واشنگتن از اقدام يک جانبه اسرائيل در حمله به تاسيسات هسته ای ايران به باراک اوباما ارائه شده است.

ارزيابی اطلاعات ملی آمريکا، NIE، مهم ترين گزارش اطلاعاتی آن کشور محسوب می شود که در اختيار رئيس جمهوری آمريکا قرار می گيرد.

هاآرتص نوشت: حال سند نهايی NIE  شباهت چشمگيری با گزارش اسرائيل در همين زمينه دارد و تاکيد می کند که ايران پيشرفت های غير منتظره و حائز اهميتی در برنامه هسته ای خود کسب کرده است.

منبع: مشرق