Gerdab.IR | گرداب

پروژه جاسوسی از مسلمانان آمریکا شکست خورده است

تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

پلیس نیویورک به این نکته اذعان دارد که 6 سال فعالیت مخفیانه واحد سری پلیس برای جاسوسی از مسلمانان، عملا بازدهی نداشته و به کشف مورد خاصی منجر نشده است.

به گزارش گرداب، اگرچه رسانه ها و نهادهای امنیتی آمریکا تلاش دارند مسلمانان را جزء گروههای تروریستی نشان دهند، اما سالها جاسوسی و خبرچینی از رفتارهای این قشر مظلوم در جامعه آمریکا، نتیجه ملموسی برای دولت آمریکا در بر نداشته است و آنها اخیرا مجبور شده اند به این نکته اعتراف کنند که این جاسوسی‌ ها تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

عکسبرداری از خودروها و اشخاصی که به مساجد مسلمانان رفت و آمد دارند، نصب دوربین، شنود مکالمات تلفنی و بازبینی ایمیل های این افراد و مراکز اسلامی و حتی زیر نظر گرفتن مراکز خرید مایحتاج ویژه مسلمانان مانند مراکز عرضه گوشت حلال، از جمله اقدامات پلیس بوده است.

اسناد درز کرده نشان می دهد پلیس نیویورک به این نکته اذعان دارد که 6 سال فعالیت مخفیانه واحد سری پلیس برای جاسوسی از مسلمانان، عملا بازدهی نداشته و به کشف مورد خاصی منجر نشده است. اگر چه این اقدامات پلیس، از طریق بودجه فدرال صورت می گیرد، ولی کنگره آمریکا بر آن نظارتی ندارد و دولت اوباما و از جمله وزارت دادگستری آن، بارها از پاسخ به اینکه آیا از تاکتیکهای اداره پلیس نیویورک حمایت می کند، طفره رفته است.

بر اساس این آمارها، هیچ ‌یک از مکالماتی که افسران این واحد آن را شنود کرده‌اند، منتهی به آغاز یک پرونده و بازرسی نیز نشده است و اصطلاحا هیچ اطلاعات دست اولی از این طریق کسب نشده است.

این واحد پلیس که به واحد آمارگیری معروف است، به کمک سازمان سیا تاسیس شده و در آن برای دسترسی به اطلاعات شخصی مسلمانان، از منابع اطلاعاتی سازمان سیا استفاده می‌شود.

دولت آمریکا آنقدر برای این واحد هزینه کرده است که همه مساجد مسلمانان دسته‌ بندی شده و تمام سخنرانی ‌های انجام شده در این مساجد تحت نظارت قرار دارد.

علی رغم بی نتیجه بودن جاسوسی از مسلمانان مظلوم آمریکا، دولت این کشور در راستای تداوم پروژه اسلام هراسی خود، فعالیت این واحد ضدحقوق بشری را تمدید کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران