Gerdab.IR | گرداب

سلاح‌ سایبری؛ ابزار جنگی آمریکا در افغانستان

تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۱

ارتش آمریکا علیه کسانی که آن‌ها را در افغانستان دشمن قلمداد می‌کرده، حملات سایبری ترتیب داده است.

به گزارش گرداب به نقل از آسوشیتدپرس، "ریچارد میلز" ژنرال نیروی دریایی ارتش آمریکا هفته گذشته در جریان کنفرانسی در بالتیمور دست به این اعتراف کم نظیر زد.

میلز از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ فرمانده نیروهای تحت امر آمریکا در جنوب غربی افغانستان بوده است.

وی در جریان کنفرانس مذکور، شرح داد که چگونه فرماندهان آمریکایی سلاح‌های سایبری را بخش مهمی از ابزار جنگی خود قلمداد می‌کنند.

این ژنرال آمریکایی گفت: «من می‌توانم به عنوان فرمانده‌ای در افغانستان در سال ۲۰۱۰ این را به شما بگویم که قادر بودم از عملیات سایبری با اثرگذاری زیادی علیه دشمنان استفاده کنم.»

وی افزود: «من می‌توانستم وارد شبکه‌های وی (دشمن) شوم، مرکز فرمان و کنترل او را آلوده کنم و در واقع از خود در مقابل تجاوزهای مداوم وی برای ورود به شبکه و اثرگذاری روی عملیات دفاع کنم.»

بر پایه این گزارش، مقامات پنتاگون تاکنون در مورد اظهارات میلز اظهارنظر نکرده‌اند. کشور آمریکا متهم به ترتیب دادن حملات سایبری در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا است.

"دیوید سنگر"، گزارش‌گر نیویورک تایمز در کتاب اخیر خود شرح می‌دهد که چگونه "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا دستور موجی از حملات الکتریکی را به منظور خراب‌کاری در برنامه انرژی هسته‌ای ایران صادر کرده است.

جنگ تحت امر آمریکا در افغانستان سال ۲۰۰۱ آغاز شد. به موجب این جنگ، طالبان قدرت را در این کشور آسیایی از دست داد اما با وجود حضور حدود ۱۳۰ هزار نیروی تحت امر آمریکا، ناامنی همچنان در افغانستان در حال افزایش است.

منبع: پرس تی وی