گرداب/ محققین راز "جنایت" خود را برملا خواهند کرد

گرداب/ محققین راز
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۱

هر دو مرورگر فایرفاکس و کروم در برابر این حملات آسیب پذیر هستند.

به گزارش گرداب به نقل از نت سکیوریتی، محققینی که خود ابزار Beast* را برای رمزشکنی SSL\TLS ایجاد و به ثبت رسانده بودند، حمله‌ای دیگر طراحی کرده ­اند که از نقص موجود در یکی از بخش‌­های همه نسخه‌­های TLS بهره می­‌برد.

این حمله که آنها آن را "Crime" (جنایت) نام گذاری کرده ­اند، ظاهرا عملکردی همچون حمله BEAST دارد و برای اولین بار در کنفرانس EKO که در اواخر این ماه در آرژانتین برگزار می ­شود، از سوی دو محقق به نامهای "جولیانو ریزو" و "تای دونگ" برای عموم توضیح داده خواهد شد.

این محققین که نمی­ خواهند تا قبل از کنفرانس اکو در مورد چگونگی این حمله­ مطلبی را فاش سازند، این نکته را یادآور شده اند که این بخش از TLSها، اطلاعاتی را درز می­ دهد که می­ تواند برای رمزگشایی کوکی­های کاربران برای به دست آوردن اطلاعات لاگین­های مختلفی که در آن موجود است و نیز در دست گرفتن کارهای درحال اجرای آنها، استفاده شود. این حملات می­ تواند بیشتر بر روی سایتهای مبادلات تجارت الکترونیک و امور بانکی برخط، صورت پذیرد.

ریزو می­ گوید: «با اجرای کدهای جاوا اسکریپت بر روی موتور جستجوی کاربر قربانی و ردزنی ترافیک­های HTTPS او، می­ توانیم کوکی­های وی را رمزگشایی کنیم. ما برای این امر دیگر نیازی به استفاده از پلاگین­های هر موتور جستجو نداریم، بلکه تنها با استفاده از جاوا اسکریپت سرعت بیشتری به حملات خود می ­دهیم.»

متاسفانه "جنایت" همه­ نسخه ­های  SSL\TLS را مبتلا می ­کند و هر دو مرورگر فایرفاکس و کروم در برابر این حملات آسیب پذیر هستند. این محققین نواقص یادشده را به موزیلا و گوگل یادآور شده­ اند و چنین انتظار می ­رود که آنها ظرف هفته­ های آتی راه حلی برای آن بیاندیشند.

* Browser Exploit Against SSL\TLS