Gerdab.IR | گرداب

تجزیه و تحلیل تنها 0.5 درصد اطلاعات دیجیتال جهان

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۱

با وجود گسترش بی سابقه جهان دیجیتال و تولید حجم بالایی از اطلاعات تنها نیم درصد از این اطلاعات تجزیه و تحلیل و پردازش می‌شود.

تجزیه و تحلیل تنها 0.5 درصد اطلاعات دیجیتال جهانبه گزارش گرداب به نقل از فارس، یافته‌های آی‌دی‌سی نشان می‌دهد افزایش تولید اطلاعات به معنای افزایش تجزیه و تحلیل آن‌ها نیست و این وضعیت در عمل میزان داده‌های خام را افزایش داده است.

از سوی دیگر همین بررسی نشان می‌دهد میزان رشد داده‌های خام تولید شده در شرق آسیا و به خصوص کشورهایی مانند چین، کره و ژاپن بیشتر است.

علت اصلی این رشد افزایش استفاده از تبلت و گوشی توسط عموم شهروندان و دسترسی گسترده همراه به اینترنت است که تولید اطلاعات را راحت‌تر کرده است. البته اطلاعات دوربین‌های نظارتی و کارت‌خوان‌ها و ... هم در زمره این اطلاعات است.

حجم این اطلاعات تنها در دو سال گذشته به 2.8 زتابایت افزایش یافته است. هر زتابیات معادل یک میلیارد ترابایت است.

آی‌دی‌سی پیش بینی کرده حجم کل اطلاعات دیجیتالی موجود در جهان تا سال 2020 به 40 زتابایت افزایش می یابد که این رقم 14 درصد بیش از پیش بینی قبلی است.

برای اینکه تصویری از مفهوم این حجم از اطلاعات ایجاد شود باید گفت اگر 40 زتابایت اطلاعات بر روی دی‌وی‌دی‌های بلو-ری ذخیره شود، وزن خالص این دی‌وی‌دی‌ها معادل 424 ناو هواپیمابر غول پیکر در کلاس نیمیتز خواهد بود. در سال 2020 از چهل زتابایت اطلاعات تولید شده 5247 گیگابایت اطلاعات به هر شخص اختصاص می‌یابد.