Gerdab.IR | گرداب

ولترنت:

حمایت پنتاگون از گروه‌هاي تروريستي ايران

تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۹

ولترنت در گزارشي تحليلي به بررسي جنگ‌افروزي‌هاي پنهاني آمريكا در كشورهاي مختلف جهان پرداخته است و فاش مي‌كند كه پنتاگون مستقيم و غيرمسقيم از گروه‌هاي تروريستي ايران حمايت مي‌كند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، "مانيلو دينوچي" دانشمند و نويسنده حوزه جغرافياي سياسي طي مقاله‌اي كه پايگاه خبري – تحليلي "ولترنت" آن را منتشر كرده مي‌نويسد: لبخند "اوباما" از "جورج بوش" شيرين‌تر است اما اشتياق او براي جنگ‌افروزي بيشتر از بوش است. بطوريكه با وجود كسري بودجه شديد دولت آمريكا، اين كشور هم‌اكنون در 75 كشور مختلف در وضعيت جنگي به سر مي‌برد.

دينوچي توضيح مي‌دهد: جنگ‌هايي كه در جهان وجود دارد، خيلي بيشتر از آن چيزي است كه ديده مي‌شود. زيرا علاوه بر عمليات‌هاي نظامي آمريكا در عراق و افغانستان، پنتاگون جنگ‌هاي پنهاني را عليه ايران به عنوان يكي از اهداف اصلي واشنگتن، برانگيخته است.

بر اساس اين گزارش، فعاليت‌هاي پنتاگون عليه ايران با همكاري "فرماندهي عمليات‌هاي ويژه ايالات متحده" (UsSoCom) و با حضور حدود 57 هزار متخصص از چهار شاخه نظامي نيروي زميني، دريايي، نيروي هوايي و نيروي تكاوران دريايي انجام مي‌شود.

اين كارشناس مسايل جغرافياي سياسي مي‌نويسد: ماموريت رسمي اين نيروها شامل: كسب اطلاعات، حمله مستقيم به اهداف، دستگيري يا نابودي دشمن، نبرد غيرمتعارف در ميان نيروهاي خارجي، اقدامات ضد شورش براي كمك به دولت‌هاي متحد براي سركوب شورش‌ها و عمليات‌هاي رواني براي تحت تسلط درآوردن افكار عمومي خارجي و كسب حمايت آن‌ها براي اقدامات نظامي ايالات متحده، مي‌شود.

اين گزارش مي‌افزايد: همانطور كه روزنامه "واشنگتن‌پست" گزارش داده است، نيروهاي عمليات ويژه آمريكا هم‌اكنون در 75 كشور مستقر شده‌اند، اين در حالي است كه اين ميزان در سال گذشته ميلادي 60 كشور بوده است.

دينوچي مي‌افزايد: اين افزايش نشانگر اين حقيقت است كه فرماندهان عمليات‌هاي ويژه آمريكا در دولت اوباما حضور منظم‌تر و بيشتري نسبت به دولت بوش دارند.

اين گزارش حاكيست، عمليات‌هاي ويژه آمريكا كه بطور رسمي 10 ميليارد دلار هزينه در بر دارند، اساسا بر خاورميانه، آسياي مركزي و آفريقاي شرقي متمركز شده‌اند.

اگرچه طرح‌هايي براي انجام حملات تهاجمي و يا انتقام‌جويانه در نقاط بيشماري از دنيا اجرا مي‌شود اما مزيت استفاده از نيروهاي سري براي انجام چنين عمليات‌هايي اين است كه آن‌ها نيازي به دريافت تائيد كنگره ندارند و مي‌توانند در خفا وظايف خود را انجام دهند.

در همين رابطه "يونايتدپرس" به نقل از مقامات دولت آمريكا مي‌نويسد كه در صورتي كه مسئله برنامه هسته‌اي ايران به چالش كشيده شود، چنين عمليات‌هايي مي‌تواند راه را براي انجام حملات نظامي عليه ايران هموار كند.

اين گزارش مي‌افزايد: در حوزه نبرد غيرمتعارف، فرماندهي عمليات‌هاي ويژه ايالات متحده شركت‌هاي نظامي خصوصي همچون "زي سرويس" (همان بلك‌واتر سابق كه به خاطر فعاليت‌هايش در عراق بدنام شده بود) را در عمليات‌هاي ويژه مختلفي از جمله كسب اطلاعات از ايران، به كار مي‌گيرد.

گروه‌هاي معاند ايراني، به ويژه در منطقه جنوب شرقي اين كشور، مستقيم يا غيرمستقيم از سوي فرماندهي عمليات‌هاي ويژه ايالات متحده حمايت مي‌شوند. اين در حالي است كه حتي برخي از گروه‌ها در ليست سازمان‌هاي تروريستي آمريكا نيز قرار دارند.

به نوشته اين كارشناس مسايل سياسي، روش‌هاي مشابهي نيز از سوي فرماندهي عمليات‌هاي ويژه ايالات متحده در افغانستان به كار گرفته مي‌شود و نيروهاي مخفي از جنگ‌سالاران محلي براي عمليات‌هاي ويژه خود استفاده مي‌كنند.

به گزارش "نيويورك‌تايمز"، يكي از اين جنگ‌سالاران "مطيع‌الله خان" است كه با ارتش شخصي خود، در كنار نيروهاي ويژه آمريكا با شورشيان مبارزه مي‌كند. جالب اينجا است كه مقر اصلي نيروهاي آمريكايي تنها حدود صد متر با مقر مطيع‌الله خان فاصله دارد.

مطيع‌الله خان هم‌چنين امنيت كاروان‌هاي ناتو را نيز با دريافت 1200 دلار به ازاي هر كاميون، تامين مي‌كند. به همين خاطر است كه وي تبديل به قدرتمندترين و ثروتمندترين جنگ‌سالاران ولايت خود شده است. و همه اين‌ها را هم به لطف آن تعريفي دارد كه پنتاگون از "نبرد غيرمتعارف" ارايه مي‌دهد.