Gerdab.IR | گرداب

سایت‌های مستهجن بستری مناسب برای شیوع جرایم سایبری

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۱

وقتی شما سایت‌های مستهجن را کاوش می‌کنید، اغلب نمی‌دانید کجا هستید یا محتوایی که در حال خواندن آن هستید از کجا آمده است؛ ولی با این حال شما این ریسک را پذیرفته و بر روی لینک‌های مخرب داخل آن سایت کلیک می‌کنید. جالب این‌جاست که اگر شما سایت‌های غیر مستهجن را بازدید کنید، به‌راحتی روی هر لینک مشکوکی کلیک نمی‌کنید.‌

به گزارش گرداب، رفتن به سایت‌های مستهجن خطر سهوی دانلود تروجان و بدافزارهای مخرب به گوشی‌های هوشمند را سه برابر افزایش می‌دهد. به همین دلیل مراجعه به سایت‌های مستهجن و دیدن هرزه‌نگاری بر روی گوشی‌های همراه در قیاس با رایانه‌های شخصی بسیار خطرناک‌تر است.

خطر ورود بدافزار‌ها از طریق ورود به سایت‌های مستهجن خیلی بیشتر از اسپم ایمیل‌ها، سایت‌های مخرب و نرم‌افزارهای جعلی است.

بنا‌بر گزارش "Blue Coat" که یک شرکت امنیت و بهینه‌سازی وب
می‌باشد، "تقریبا یک‌چهارم بدافزارهای گوشی‌های همراه، از طریق ورود به سایت‌های مستهجن گسترش پیدا می‌کنند. در واقع بهترین و شایع‌ترین راه برای شیوع بدافزارها، ورود به سایت‌های مستهجن است."

شرکت "کُت آبی" در ادامه اضافه می‌کند: "وقتی از طریق گوشی همراه بر روی لینکی کلیک می‌کنید؛ خیلی سخت است که بدانید با کلیک کردن بر روی آن لینک، چه اتفاقی قرار است بیافتد."

"Hugh Thompson" استراتژیست ارشد امنیتی شرکت "کُت آبی" گفته است: "وقتی شما سایت‌های مستهجن را کاوش می‌کنید، اغلب نمی‌دانید کجا هستید یا محتوایی که در حال خواندن آن هستید از کجا آمده است؛ ولی با این حال شما این ریسک را پذیرفته و بر روی لینک‌های مخرب داخل آن سایت کلیک می‌کنید. جالب این‌جاست که اگر شما سایت‌های غیر مستهجن را بازدید کنید، به‌راحتی روی هر لینک مشکوکی کلیک نمی‌کنید.‌"

در سال‌های گذشته اکثر اطلاعات شخصی و خصوصی افراد، بر روی رایانه‌ها ذخیره می‌شد ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز‌افزون از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ، این‌گونه وسایل جای رایانه‌ها را گرفته‌اند و به عنوان رایانه‌های قابل حمل تلقی می‌شوند.

امروزه بدلیل اینکه گوشی‌های همراه و تبلت‌ها در همه جا و همه زمان‌ها همراه افراد هستند اطلاعات زیادی بر روی آن‌ها ذخیره می‌گردد و این اطلاعات به قدری برای انسان‌ها مهم هستند که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها برای جلوگیری از دسترسی دیگران به گوشی و تبلت‌های خود، بر روی وسایل الکترونیکی‌شان رمز عبور قرار می‌دهند.

شرکت‌های امنیتی بزرگ پیش‌بینی کرده‌اند، در سال جاری گوشی‌های همراه مهمترین هدف برای مجرمان اینترنتی خواهند بود به همین دلیل است که بدافزارنویسان روش خود را تغییر داده و به سمت نوشتن انواع بدافزار و تروجان برای گوشی‌های هوشمند رفته‌اند.

کارشناسان امنیتی نیز گفته‌اند، طرح‌های گسترده امنیتی‌ای برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اجرا خواهد شد که مبتنی بر جرایم رایانه‌ای صورت گرفته باشد.
منابع:

http://money.cnn.com/2013/02/11/technology/security/smartphone-porn/index.html?cnn=yes&hpt=hp_t3
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2277209/Watching-porn-easiest-way-catch-nasty-smartphone.html