Gerdab.IR | گرداب

وبدئوي جديد شهرام اميري:

از دست مامورين امنيتي آمريکا متواري شدم

تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۹

شهرام اميري کارشناس و محقق دانشگاه صنعتی مالک اشتر که از سوي نيروهاي امنيتي آمريکا ربوده شده بود، در ويدئوي جديدي که بر روي اينترنت قرار داده است مي گويد: لحظاتي پيش موفق شدم در ايالت ويرجينيا از دست مامورين امنيتي آمريكا متواري بشم و هم اكنون در يك جاي امن در حال تهيه اين ويدئو هستم.

به گزارش گرداب، شهرام اميري کارشناس و محقق دانشگاه صنعتی مالک اشتر که سال گذشته در مدینه منوره از سوي نيروهاي امنيتي آمريکا ربوده شده بود، ويدئوي جديدي بر روي اينترنت قرار داده است.

 متن کامل اين پيام ويدئويي بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
امروز دوشنبه 24 خرداد1389مصادف با 14 ژوئن 2010 من شهرام اميري تبعه كشور جمهوري اسلامي ايران هستم و لحظاتي پيش موفق شدم در ايالت ويرجينيا از دست مامورين امنيتي آمريكا متواري بشم و هم اكنون در يك جاي امن در حال تهيه اين ويدئو هستم، چند لحظه بعد دوباره امكان دارد توسط مامورين امنيتي آمريكا دستگير شوم من مي خواهم در اين فرصت كوتاه در باره دو ويدئويي كه از من منتشر شده صحبت كنم ويدئوي اولي كه از سوی صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران منتشر شد و من از شهر پوسان با هموطنان خودم در ايران صحبت مي كردم كاملاً صحت دارد و هيچ نكته كذبي در ان وجود ندارد.

 منتهي در ويدئوي دومي كه از سوی دولت امريكا تهيه شده و در يوتيوب (youtube) قرار دادند و در‌ آن من اعلام كرده ام كه آزاد هستم و براي ادامه تحصيل به اينجا آمده ام صحت ندارد و كاملاً كذب است. من در اينجا آزاد نيستم و اجازه تماس با خانواده ام را ندارم و در صورتيكه هر مشكلي براي من پيش امد يا من زنده به كشور برنگشتم مسئوليت مستقيم آن با دولت ايالات متحده امريكاست و هيچ نوشته اي يا گفته اي از سوي من صحت نداشته و كذب محض است.

من از مسئولين كشور و تمام نهادهاي حقوق بشر تقاضا دارم كه فعاليت و فشار خودشان را بر دولت آمريكا براي آزادي من بيشتر كنند و قبل از اينكه اتفاقي براي من بيافتد، من موفق شوم به كشور عزيزم ايران برگردم. در پايان صحبتم به خانواده عزيزم این است از آنها مي خواهم اگر زنده برنگشتم، مقاوم و صبور باشند و بدانند كه من تا آخرين لحظه به كشورم خيانت نكردم و با هيچ تهديدي يا تطميعي از سوي دولت امريكا حاضر نشدم به كشورم خيانت كنم و با افتخار در راه وطن كشته شدم و راضي هستم به رضاي خداوند انشاءالله كه همه موفق باشند، متشكرم.

منبع: باشگاه خبرنگاران