Gerdab.IR | گرداب

اعتیاد به اینترنت و تلفن همراه در رده ناهنجاری‌های روانی

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

روانپزشکان سنگاپوری در تلاش برای اقناع کردن مقامات پزشکی این کشور به منظور قراردادن اعتیاد به اینترنت و تلفن همراه در رده ناهنجاری های روانی هستند.

به گزارش گرداب و به نقل از ایرنا، روانپزشکان سنگاپوری در تلاشند با کشورهای دیگر به این قبیل مشکلات در حال افزایش رسیدگی کنند.

نرخ نفوذ اینترنت و تلفن همراه هم اکنون در دولت – شهرهای سنگاپور و هنگ کنگ در منطقه آسیا - اقیانوسیه نسبت به سایر کشورها در رده بالاتری قرار دارد.

تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که 87 درصد از جمعیت پنج میلیون و 400 هزار نفری سنگاپور از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. این رقم در آمریکا 65 درصد است.

مردم سنگاپور روزانه به طور میانگین 38 دقیقه وقت خود را در شبکه اجتماعی فیس‌بوک می‌گذرانند که این مدت در آمریکا حدود 19 دقیقه است.

«آدریان وانگ» یک روانپزشک سنگاپوری که به تازگی پسر 18 ساله‌ای را تحت مداوا قرار داده است، گفت که این پسر بدون اصلاح صورت، با موهای بلند، لاغر و بدون اینکه برای چند روز حمام رفته باشد پای شبکه‌های اجتماعی با استفاده از اینترنت و تلفن همراه بود و شبیه افراد بی‌خانمان زندگی می‌کرد.

به گفته این روانپزشک، پدر این پسر با توجه به شرایط فرزندش اینترنت خانه را قطع کرده بود و این پسر برای دستیابی به اینترنت بی‌سیم (WiFi) نام کاربری همسایگان را جست‌وجو می‌کرد.

این قبیل مشکلات به سنگاپور محدود نمی‌شود و کره جنوبی، چین و تایوان نیز به طور جدی با این معضل مواجه هستند.

تحقیقات سال گذشته نشان می‌دهد 20 درصد از نوجوانان سنگاپور به گوشی‌های هوشمند اعتیاد دارند.

چین در حال حاضر بیش از 300 مرکز ترک اعتیاد به اینترنت دارد تا به مشکلات 24 میلیون معتاد به اینترنت رسیدگی کند.