Gerdab.IR | گرداب

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:

فضای مجازی؛ تهدیدی که می‌تواند فرصت شود

تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر پدیده‌ای از جمله فضای مجازی، از نقاط مثبت و منفی برخوردار است که در صورت استفاده مناسب، تهدیدهای آن می‌تواند به فرصت تبدیل شود.

به گزارش گرداب، حسین طلا، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع پرس گفت: اگرافراد تحصیل کرده، بتوانند مفاهیمی در حوزه  دفاع مقدس و ارزش‌های دینی را در شبکه‌های مجازی منتشر کنند، قطعا می‌توان از این شبکه‌ها به عنوان یک فرصت نام برد، ضمن این‌که از تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی نیز نمی‌توان به سادگی گذشت.

وی تصریح کرد: اگر به خلأهای نظارتی موجود در فضای مجازی دقت کافی صورت نگیرد، این شبکه‌ها می‌توانند، تهدیدهای فراوانی را برای خانواده‌ها و به ویژه نوجوانان به همراه داشته باشند.

طلا ادامه داد: در هر صورت خانواده باید نظارتی جدی به نحوه استفاده فرزندان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته باشد، ضمن اینکه والدین نیز باید بدانند که استفاده بی‌رویه خودشان از این شبکه‌ها می‌تواند، روابط زوجین را دست خوش تهدیداتی جبران ناپذیر کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: به هر حال باید بپذیریم که کشورهایی در دنیا هستند که میلیاردها دلار را تحت عنوان خرابکاری و تغییر فرهنگ در کشور ما هزینه می‌کنند و ارگان‌های حاکمیتی و پلیس فتا باید با قوه نظارتی بیش‌تر، شرایط را برای جلوگیری از مورد سوء استفاده قرار گرفتن کاربران داخلی مهیا سازند.

طلا در پاسخ به این سوال که چه نهادهایی در کشور وظیفه فرهنگ‌سازی در حوزه فضای مجازی را دارند، عنوان کرد: در این زمینه ما با آسیبی مواجهیم. در واقع، دستگاه‌هایی که مسئولیت فرهنگ‌سازی در این حوزه را دارند، خیلی سنگین عمل می‌کنند، یعنی در انتخاب بین پدیده‌ها و ماموریت‌هایی که برای آن‌ها تعریف شده، معمولا پدیده‌ها برنده می‌شوند و به گونه‌ای می‌توان گفت که دستگاه‌ها مأموریت اصلی خود را فراموش کرده‌اند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: دستگاه‌های ما نیازمند آن هستند که تدبیری اندیشیده و نقشه راهی را تدارک ببینند تا تهدیدهای ناشی از استفاده از فضای مجازی به فرصتی در جهت تحقق ارزش‌های اسلامی و فرهنگی بدل شود.