Gerdab.IR | گرداب

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

نقش مردم در مقابله با جنگ نرم «سرنوشت‌ساز» است

تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نقش مردم در مقابله با جنگ نرم «سرنوشت‌ساز» است، گفت: تشخیص پیچیدگی‌های دشمن «بصیرت» می‌خواهد.

به گزارش گرداب و به نقل از فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در اختتامیه دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به شباهت‌ها و تفاوت‌های 8 سال دفاع مقدس با جنگ نرم امروز اظهار داشت: اگر دفاع مقدس 8 سال طول کشید، جنگ نرم زمان و پایان ندارد.

وی افزود: اگر دشمن در جنگ سخت، آغاز کننده جنگ بود، اما پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، جنگ نرم با دشمن را شروع کرد و آن هم به دلیل حرفی بود که انقلاب اسلامی داشت.

جعفری با بیان اینکه ما باید باور داشته باشیم که جنگ نرم شروع شده و با سرعت بیشتری نسبت به جنگ سخت در حال پیش‌روی است، خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌های این دو جنگ این است که در جنگ سخت می‌توان دشمن را دید و دشمنی او را حس کرد اما دشمنی آنها در جنگ نرم نامحسوس بوده و تشخیص آن سخت‌‌تر است که این تشخیص نیازمند بصیرت است.

نقش مردم در مقابله با جنگ نرم «سرنوشت‌ساز» است
سردار سرلشگر محمدعلی جعفری

فرمانده سپاه با بیان اینکه مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی، یک دفاع مقدس بود، اظهار داشت: مقاومت در جنگ نرم نیز مقدس است و همانطور که مردم در جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی کردند و نبودشان می‌توانست سرنوشت جنگ را عوض کند، این حضور در مقابله با جنگ نرم دشمن نیز سرنوشت‌ساز است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم، مردم را هدف گرفته است، بیان داشت: این مردم در جنگ تحمیلی، با اعتقاد و انگیزه دفاع کردند و با تمام وجود تابع دستورات ولی فقیه بودند.

وی با اشاره به نقش رهبری و ولایت فقیه در پیشبرد اهداف انقلاب گفت:‌ اگر به وصیت‌نامه شهدا نگاه کنیم هیچ‌یک از آنها تنها برای حفاظت از خاک شهید نشدند هرچند عملکرد آنها، حراست از میهن را هم به دنبال داشت اما در وصیت‌نامه همه آنها توصیه به اسلام، ولایت فقیه و رهبری موج می‌زند.

فرمانده کل سپاه با تأکید براینکه اگر نظام جمهوری اسلامی جایگاه ولایت فقیه را نداشت شاهد این حجم از حضور مردم در میادین دفاع از انقلاب نبودیم، گفت:‌ در جنگ تحمیلی علاوه بر نقش مردم و رهبری، سازمان‌های دولتی و مسئولین نیز بالاخره یک حمایت و پشتیبانی کردند هرچند اینها ناقص بود و برخی افراد با حرکات و رفتار خود مشکل ایجاد می‌کردند.

جعفری خاطرنشان کرد: در جنگ نرم نیز خیلی نباید به مسئولین و سازمان‌های رسمی دولتی امید داشت چرا که قرار نیست آنها کار خاصی بکنند بلکه این حرکات خودجوش و اعتقادی مردم و جوانان است که در این نبرد مؤثر است.

وی یکی از عرصه‌های جنگ نرم را عرصه سیاسی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: در این عرصه تبعیت محض از ولی فقیه تعیین‌کننده است و اگر کسی در این مسیر شک کند، نمی‌توان اقدام مؤثری از او توقع داشت.

فرمانده سپاه تحمل سختی‌‌ها در عرصه‌های جنگ نرم را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: در دفاع مقدس بیش از 90 درصد نیروها را جوان‌ها تشکیل دادند و امروز هم همین جوانان مؤمن و با اعتقاد هستند که باید سرنوشت جنگ نرم را رقم بزنند.

سرلشکر جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در بُعد خارجی پیشرفت‌های خوبی داشت و به موفقیت‌های پی‌درپی رسید که بیداری اسلامی و توسعه مقاومت یکی از نشانه‌های آن است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک نیز پیروزی‌های بیشتری کسب خواهد شد اما ما در داخل قدری مشکل داریم و جبهه انقلاب در داخل محتاج مجاهدت جوانان است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از تفاوت‌های جنگ سخت و جنگ نرم در این است که در جنگ سخت می‌توان خاکریز دشمن را به خوبی دید و آن را تشخیص داد ولی این خاکریز در جنگ نرم وجود ندارد.

فرمانده سپاه در پایان ضمن تقدیر از برپایی نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: این دست برنامه‌ها و حضور جوانان مؤمن، با انگیزه و با ایمان در عرصه‌های مختلف مانند فضای مجازی نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمن دارد.