Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات:

خواهش می‌کنیم از شبکه‌های اجتماعی «استفاده مجاز» کنید

تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مردم خواهش کرد که از شبکه‌های اجتماعی «استفاده مجاز» داشته باشند

به گزارش گرداب و به نقل از مهر، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، در مورد فیلتر شبکه‌های اجتماعی، گفت: دولت بنا ندارد شبکه‌های اجتماعی که مردم از آن استفاده می‌کنند را به دلیل مسائل اقتصادی مسدود کند، اما همواره از کاربران خواهش می‌کنیم که استفاده مجاز از این شبکه‌ها داشته باشند. (تحلیل گرداب از این خبر را در این‌جا بخوانید)

وزیر ارتباطات ادامه داد: خوشبختانه در یکی دو ماه گذشته چند مورد از این شبکه‌های اجتماعی توسط دانشگاهیان به وجود آمده که مورد استقبال نیز قرار گرفته است. بنابراین این شبکه‌ها باید آزاد باشند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا فیلترینگ هوشمند اجرایی شده است گفت: این کار هنوز صورت نگرفته است، چرا که یک کار پیچیده‌ای است.

واعظی در ادامه با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی مجازی، گفت: در جلسه این هفته شورای عالی مجازی، پیامک‌های انبوه مورد بحث قرار گرفت و روی کلیات و ضرورت آن تاکید شد و قرار بر این شد که در جلسه آینده بر روی جزییات بحث شود.

وی همچنین در مورد شبکه ملی اطلاعات، گفت: 10 سال است که در مورد شبکه ملی اطلاعات بحث می‌شود که در قانون برنامه پنجم نیز به طور جدی بر روی آن بحث شده و دولت این موضوع را در اولویت جدی خود قرار داده و با توجه به اینکه در دو سال اول برنامه پنجم اجرا نشده است، ان‌شاالله ما آن را در دو سال آخر برنامه  اجرایی خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات گفت: با مساعدت و کمک معاونت برنامه‌ریزی برای تامین بودجه شبکه ملی اطلاعات، امیدواریم بخشی از این طرح امسال و بخش عمده آن در سال آینده انجام شود.

وی با بیان اینکه شهر قم به عنوان پایلوت انتخاب شده است، گفت: ما، قم را به عنوان پایلوت برای اجرایی کردن شبکه ملی اطلاعات انتخاب کرده‌ایم تا هم به صورت تولید و محتوا و هم اپلیکیشن به روی آن کار شود.

واعظی همچنین با اشاره به نقش بخش خصوصی در اجرایی ساختن شبکه ملی اطلاعات، گفت: در زیرساخت با توجه به اینکه هزینه عظیمی دارد، هیچ بخش خصوصی حاضر نمی‌شود ورود کند، اما بقیه اقدامات دیگر را به دست بخش خصوصی داده‌ایم.

وزیر ارتباطات در ادامه در خصوص اینترنت رایگان، گفت: بعید می‌دانم اینترنت در جایی رایگان باشد و ما فعلا بنای این کار را نداریم، چون اینترنت در ایران در اختیار بخش خصوصی است.