Gerdab.IR | گرداب

نتیجه بسیج عمومی علیه داعش در فضای مجازی چیست؟

تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳

بهترین حرکت ‌برابر گروه‌های تکفیری همچون داعش، در حال حاضر این است که این جریانات را آسیب‎شناسی کرده و تلاش کنیم که اعتقادات خود را عمیق‎تر کنیم.

به گزارش گرداب، حجت‎الاسلام مرتضی رضایی، مسئول دارالقرآن‌الکریم بسیج سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: گروه‎های تکفیری از جمله داعش، افرادی تندرو هستند که خود مبدع این جریانات افراطی بوده‎اند و این‌که گفته می‌شود: «این گروه‎ها زاده و پرورش‌یافته استکبار جهانی هستند»، ادعایی بدون سند است. وی ادامه داد: استکبار جهانی از زمینه ایجاد‌شده در پی شکل‌گیری گروه‌هایی همچون داعش سوء‌استفاده کرده و به اصطلاح عامیانه از آب گل‎آلود ماهی می‎گیرد، اما این که این گروه‌های تکفیری را خود ایجاد کرده باشد، با منطق سازگار نیست.

مسئول دارالقرآن‌الکریم بسیج سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: بسیج عمومی در فضای مجازی برای مقابله با داعش نوعی تبلیغ برای این گروه محسوب شده و به یک گروه کذایی، رسمیت می‎بخشد چراکه این گروه‌ها در حد و اندازه‌ای نیستند که بخواهیم برای مقابله با آنها در فضای مجازی فعالیت کنیم.

حجت‎الاسلام رضایی متذکر شد: همان طور که فرقه وهابیت در بسیاری از مناطق شناخته شده نیز نبود و برخی مراکز فرهنگی با اطلاع‎رسانی نادرست و بی‌حد و مرز در این خصوص، زمینه توسعه و گسترش این فرقه‎کذایی را فراهم آوردند؛ این مسئله در ارتباط با گروه تکفیری نیز صادق است.

وی بیان کرد: البته اگر پایگاهی اینترنتی وجود دارد که به‌صورت تخصصی در مورد مسائل مذهبی فعالیت می‎کرده، امروز در این خصوص مشغول اطلاع‎رسانی است، قابل ستایش است اما این‌که بسیج عمومی در فضای مجازی راه انداخته و علیه گروه‎های تکفیری فعالیت‌هایی برای مبارزه داشته باشیم، به جای رسیدن به هدف مبارزاتی خود، آنها را شناخته‌شده‌تر نیز کرده‌ایم.

این مقام مسئول در پایان گفت: بهترین حرکت در برابر این گروه‌های تکفیری درحال حاضر این است که این جریانات را آسیب‎شناسی کرده و تلاش کنیم که اعتقادات خود را عمیق‎تر کنیم.