Gerdab.IR | گرداب

سخنگوی قوه قضائیه خبر داد:

ورود دادستان در صورت بدقولی وزارت ارتباطات

تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳

سخنگوی قوه‌قضاییه در خصوص اقدام وزارت ارتباطات برای پالایش فضای مجازی، گفت: دادستان تهران اظهار کردند که اگر وزارت ارتباطات به هر دلیلی نتواند به قول‌هایی که داده عمل کند دادستان ورود پیدا می‌کند.

به گزارش گرداب و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژ‌ه‌ای با حضور در نمایشگاه مطبوعات ضمن بازدید از این نمایشگاه با حضور جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در مورد اتمام فرصت یکماه به وزارت ارتباطات در مورد پیگیری مصادیق مجرمانه شبکه‌های مجازی اظهار داشت: همانطور که مکرراً اعلام کرده‌ام دستگاه قضایی و انتظامی مؤظفند با جرایم مشهود برخورد کنند. فرقی نمی‌کند که در فضای مجازی باشد یا در فضای غیرمجازی چرا که ما در این زمینه تکلیف داریم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: صحبتی با دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص فضای مجازی داشته‌ایم که اعلام کرده‌اند نهایت تلاش خود را می‌کنند تا هم شبکه‌های اجتماعی را داشته باشیم و هم از موارد مجرمانه و فساد برانگیز چه در حوزه‌های اخلاقی و امنیتی جلوگیری شود.

وی افزود: در نشستی که قبل از پایان یک ماهه با وزیر ارتباطات داشتیم ایشان گفتند که ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم و قول می‌دهیم که ظرف مدت معقول و منطقی آینده مسئله حل شود.

اژه‌ای با بیان این مطلب که ظرف 7، 8 روز اخیر کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه دو جلسه داشته است، گفت: یک جلسه هم امروز برگزار شد و قول دادند که ظرف مدت کوتاه آینده بخش قابل توجهی از جرایم را در شبکه‌ها جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: در عین حال دادستان تهران قول داده اگر وزارت ارتباطات نتواند ایشان وارد شده و جلوی مسائل مجرمانه در شبکه‌‌های اجتماعی را خواهند گرفت.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه در شورای عالی فضای مجازی موضوع ساماندهی پیامک‌های انبوه اطلاع رسانی شده است آیا موضوعات دیگر در این شورا مطرح نشده، گفت: دیگر عضو شورای عالی فضای مجازی نیستم و در این جلسه شرکت نداشته و از جزییات آن نیز خبر ندارم.