Gerdab.IR | گرداب

پاسخ وزیر ارتباطات به یک ضرب‌الأجل؛ دو ماه بعد:

ضرب‌الأجل قوه قضائیه هنوز «منقضی» نشده است

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳

وزیر ارتباطات معتقد است که مهلت تعیین شده توسط قوه قضائیه در ضرب‌الأجل هنوز منقضی نشده و می‌گوید: پاسخ ما هم همین است که می بینید؛ واتس اپ، وایبر و بقیه نرم افزارهای مشابه همگی کار می کنند و اتفاقی رخ نداده است!

به گزارش گرداب، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در آخرین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و فناوری اطلاعات در جمع اصحاب رسانه حضور یافته بود، در بازدید از غرفه تابناک، در پاسخ به این سوال که نتیجه مهلت یک ماهه تعیین شده دستگاه قضا برای کنترل شبکه های اجتماعی به کجا رسید، گفت: این سوال را باید از کسانی بپرسید که مهلت تعیین کرده بودند، نه ما.

وی در ادامه افزود: البته مهلت تعیین شده یک ماه است که منقضی نشده و پاسخ ما هم همین است که می بینید؛ واتس اپ، وایبر و بقیه نرم افزارهای مشابه همگی کار می کنند و اتفاقی رخ نداده است!

دکتر واعظی در پاسخ به این سوال که گلایه نسبت به سرعت اینترنت و قطعی های گاه و بی گاه این ارتباط و پاسخگو نبودن فروشندگان این خدمات، همواره از مشکلاتی است که کاربران متعدد مطرح کرده و خواستار رفع و رجوع آن توسط وزارت ارتباطات هستند، گفت: البته این گونه نیست که همه اپراتور ها و تمامی پپ ها مشکل داشته باشند و مثلا کم فروشی کنند؛ مثل جامعه ماست که اغلب کسبه صادقانه کار می کنند و به دنبال مال حرام نیستند.

وی افزود: با این حال با برگزاری جلسات منظم به صورت دو هفته یکبار و با بهره جستن از دستور العمل های مختلف و به کمک معاونت نظارت -که زیر مجموعه سازمان تنظیم مقررات است،- تلاش داریم کنترل بیشتری بر عرضه کنندگان این خدمات داشته باشیم و از جمله نکات مهمی که مورد تاکیدمان است، بحث تعرفه است که گاه مشخص نبودن آن برای مردم به کم فروشی تعبیر می شود.

وزیر ارتباطات در ادامه استفاده از بسته های اینترنتی را روشی برای کاهش هزینه ها نامید و گفت: باید توجه کنیم اپراتورها و پپ ها بر اثر فشاری که به ایشان آورده ایم، بسته هایی تدارک دیده اند تا مردم بتوانند از دمات با نرخ مناسب تری بهره ببرند. البته از زمانی که اینترنت 3G آمده، دریافته ام که مردم نمی توانند همان که در گذشته می پرداختند را بپردازند و به همین دلیل انشاالله هفته آینده جلسه تعیین تعرفه خواهیم داشت که نتیجه اش این خواهد بود که به مراتب تعرفه اینترنت موبایل از آنچه هست، پایین تر خواهد آمد.

پهنای باند اینترنت تا پایان سال به 2 هزار گیگابایت در ثانیه می‌رسد
محمود واعظی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای سال 93 چند پروژه ارتباطاتی و مخابراتی تعریف کرده‌ایم که برخی از آنها انجام شده و مابقی نیز طبق برنامه در حال انجام و پیشرفت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه چه برنامه ای برای افزایش سرعت اینترنت و پهنای باند در کشور دارید؟ گفت: پنهای باند اینترنت داخلی در گذشته 500 گیگابایت در ثانیه بود که با مجموع اقدامات بعمل آمده این پهنا امروز به 1300 گیگابایت در ثانیه رسیده است و تا پایان سال به دو هزار گیگابایت در ثانیه خواهد رسید.

واعظی همچنین با بیان اینکه مردم در گذشته مدت طولانی در نوبت استفاده از اینترنت قرار داشتند، اظهار داشت: با اقدامات بعمل آمده امروز هر فردی در هر کجای کشور می‌تواند به راحتی از اینترنت استفاده کند.

وی تاکید کرد: فضا برای استفاده صحیح و معقول مردم فراهم شده و استفاده از اینترنت به عنوان بخشی از زندگی مردم برای انجام امور مختلف از جمله کارهای بانکی، تحصیلاتی، آموزشی و....درآمده است.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، البته عده بسیار کمی هم بصورت نامعقول از اینترنت استفاده می‌کنند که همواره از این عده محدود خواسته شده قبل از اینکه دیگران نسبت به عملکرد اشتباه آن ها در نحوه استفاده از اینترنت اقدام کنند، خودشان بصورت صحیح استفاده کنند تا نیاز به عکس العملی نباشد.

هیچگونه افزایش تعرفه اینترنت در سال جاری نداریم
واعظی در پاسخ به این سوال که افزایش تعرفه اینترنت برای سال جاری دارید، گفت: نه تنها افزایش قیمت تعرفه نداریم، بلکه 20 درصد هم از تعرفه استفاده از ADSL را پایین آورده‌ایم.

وی افزود: هم اکنون که 3G آمده، اپراتورها به دنبال این بودند که از یک رقم افزایشی استفاده کنند که ما با هرگونه افزایش مخالفت کردیم.

وزیر ازتباطات و فناوری اطلاعات این را هم گفت که هفته آینده درمورد تعرفه گذاری 3G تصمیم گیری خواهد شد.