Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات تشریح کرد:

سه سناریوی کاهش تعرفه اینترنت در دولت

تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات٬ از کاهش تعرفه اینترنت تا ماه آینده خبر داد و گفت: تلاش ما برای رساندن تعرفه اینترنت به حداقل ممکن و حتی کمتر از دو ریال برای بهبود خدمت رسانی به مشترکان است.

به گزارش گرداب، محمود واعظی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با یادآوری تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهبود روند خدمت رسانی به مشترکان در استفاده از اینترنت٬ گفت: بحث کاهش تعرفه اینترنت در حال حاضر در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات وزارت‌خانه با هدف کاهش پرداختی مردم برای استفاده از اینترنت در حال بررسی بوده که اجرای آن تا ماه آینده حتمی است.

وی با بیان اینکه تحقق وعده کاهش تعرفه اینترنت در یک بازه زمانی یک ماهه قابل اجرا است٬ افزود: در حال حاضر ارایه اینترنت با حق اشتراک 4 ریال به مشترکان به غیر از اخذ بسته‌های اینترنتی همراه اول و ایرانسل لحاظ می‌شود که تلاش ما کاهش حداقلی این میزان است.

واعظی با بیان اینکه همزمان با ارایه خدمات 3G به مشترکان، از ایرانسل و همراه اول خواسته شد تا  هزینه اینترنت ارایه شده به مشترکان کاهش دهند٬ گفت: در خصوص سایر خطوط که وظیفه خدمت رسانی به مشترکان را دارند نیز با اتخاذ تدابیر مناسب هزینه اشتراک اینترنت کاهش خواهد داشت.

وی با یادآوری پیشنهادات مطرح شده در کمیسیون تنظیم مقررات وزارت ارتباطات برای کاهش تعرفه اینترنت٬ گفت: در حال حاضر پیشنهادات مختلفی از جمله کاهش از 4 ریال به 2 و نیم ریال، یک و نیم ریال و یک ریال مطرح شده اما نظر ما این است که از دو ریال هم کمتر شود چرا که ملاک ما افزایش رضایت افراد در استفاده از اینترنت است.