Gerdab.IR | گرداب

مدیر شبکه ملی فرهنگ:

تولید محتوا توسط فعالان سایبری ضروری است

تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳

مدیر شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: درفضای سایبری موجود باید از ایده ها و طرح های مبتکرانه نخبگان و جوانان مستعد و فعالان فضای مجازی برای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن بخوبی استفاده کنیم.

به گزارش گرداب و به نقل از مهر، سومین همایش نخبگان و فعالان سایبری چهارشنبه شب با حضور مهدی افراسیابی مدیر شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، صفر لک مدیرکل اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری، مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از فعالان سایبری در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

مهدی افراسیابی در این نشست گفت: در حوزه فضای مجازی نیازمند ایده های نو و ابتکاری هستیم و باید به توان و ظرفیت های خودمان اتکا کنیم و به کمک های دولتی امیدوار نباشیم.

وی افزود: در حوزه واردات فرهنگی و تکنولوژی منفعل بوده و خوب عمل نکرده ایم زیرا گاهی افراد دلسوز و مومن ابتدا به فن آوری های جدید نزدیک نشده اند و زمانی پذیرفته اند که عقب مانده ایم. در حالی که اگر نگاه جدیدی داشتیم مشکلاتمان کمتر بود.

افراسیابی یادآورشد: امروز هم موتور جستجوگر هستیم و هم ایمیل اما چون با قدرت کمی وارد شده ایم استقبال خوبی نشده است در حالی که در استان های مختلف کشور نیروهای مستعدی داریم که حتی می توانند طرح های ملی تعریف و اجرا کنند.

فعالیت ۳۰۰ مرکز دیجیتال در کشور
این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ نود دیجیتال در کشور فعالیت می کند که نیمی از آنها در مساجد هستند که جوانان نخبه و مستعدی در آنها حضور دارند که میتوانند با دادن ایده های نوین و نقد عالمانه به توسعه کیفی کارها کمک کنند.

این مسئول بیان کرد:  هر چند مدتی در فعالیت شبکه ملی فرهنگ رکود داشته ایم اما حرکت های خودجوش به تداوم کار منجر شده اما باید بدانیم برای مقابله با رقیب خارجی باید در داخل عمل کنیم و کیفی سازی و تولید محتوی را جدی بگیریم.

وی اضافه کرد: باور داریم گاهی در شهرهای کوچک ما جوانانی یافت می شوند که می توانند در تولید محتوی به شکه ملی فرهنگ کمک کنند که برای نمونه در مسجد محله ای در شهر مشهد جوانی برنامه ای پنج ساله نوشته بود که بسیار قابل توجه بود و نظیر این افراد بسیار هستند که باید شناسایی و بکار گرفته شوند.

افراسیابی بیان کرد: شما به عنوان فرماندهان، سربازان و افسران جنگ نرم میتوانید در مقابله با ناتو و جنگ نرم فرهنگی بسیار تعیین کننده باشید و با ایده های خود به ارتقاء فرهنگی کشور و مصون شدن کمک کرده و در برابر تهاجم فرهنگی دشمن یاور ما باشید.

وی افزود: ۱۷۰ کانون فرهنگی دیجیتال هم در کشور فعال است که در فاز بعدی امیدواریم بسته های فرهنگی برای این مراکز تعریف و اجرایی کنیم.

افراسیابی بیان کرد: شبکه ملی فرهنگ یک فرصت است که می توان از آن برای برخی کارهای انجام نشده استفاده کرد و تاثیرگذار و موج آفرین شد.

این مسئول اظهارداشت: شبکه ملی فرهنگ وظیفه دارد کار فرهنگی در فضای مجازی و سایبری را محقق کند و با استفاده از نخبگان موفقیت خود را بالا ببرد.

وی گفت: دشمن در این فضا با قدرت و با گستره و فراگیری فراوان آمده و تنها اگر مشارکت همگانی را محقق کنیم می توانیم با این دشمن خطرناک مقابله کنیم و مانند دوران جنگ پیروز شویم.