Gerdab.IR | گرداب

دردسرهای «فیس‌بوک» برای ارتش پاکستان

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳

ایجاد صفحه های جعلی به نام عالی ترین شخصیت های ارتش پاکستان و دستگاه اطلاعات و امنیت این کشور در شبکه مجازی فیس بوک، دردسرهایی را برای این نهادهای فوق العاده مهم و حساس در این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش گرداب و به نقل از ایرنا، ارتش و دستگاه امنیتی این کشور معروف به ISI، بخاطر ایجاد ده ها صفحه جعلی به نام عالی ترین فرماندهان این نهاد ها در شبکه فیس بوک، از وزارت فناوری اطلاعات پاکستان و مخابرات این کشور بطور رسمی شکایت کرده اند.

به دلیل حساسیت و اقتدار بالای ارتش و دستگاه اطلاعات و امنیت پاکستان، معمولا هیچ شخصیت و یا هیچ رسانه ای به خود اجازه انتقاد از این نهادها و مقامات عالی آن و یا طنز پردازی علیه آنان را نمی دهد.

با وجود این برخی افراد ناشناس که مشخص نیست در داخل پاکستان حضور دارند یا خارج از این کشور هستند، دهها صفحه جعلی به نام های ژنرال «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان و ژنرال «رضوان اختر» فرمانده آی .اس.آی در فیس بوک ایجاد کرده اند که موجب عصبانیت و نگرانی این نهادهای حساس شده است.

همچنین صفحه های کاذب دیگری در فیس بوک به نام چند نفر دیگر از مقامات و فرماندهان عالی ارتش و آی.اس.آی ایجاد شده است.

سخنگوی ارتش اعلام کرده است که ژنرال راحیل شریف فقط یک صفحه در فیس بوک دارد و دیگر صفحه هایی که با این نام ایجاد شده است، جعلی هستند.

وزارت فناوری اطلاعات پاکستان ضمن هشدار به کسانی که دست به ایجاد این صفحه های جعلی در فیس بوک زده اند، اعلام کرده است که می توان از طریق رهگیری آدرس آی.پی (Internet Protocol) این افراد را شناسایی کرد.