Gerdab.IR | گرداب

شبکه اجتماعی مجازی دانش آموزان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش گرداب و به نقل از ایرنا، حمیدرضا کفاش در همایش «منادیان تربیت، تدبیرگران، امیدگران» در زنجان گفت: شبکه اجتماعی دانش آموزان در راستای تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی دانش آموزان راه اندازی خواهد شد.

وی یادآورشد: تنها دانش آموزانی که در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی دارای مقام های برتر هستند می توانند در این شبکه عضو شده و یادداشت ها، تولیدات و پژوهش های خود را از طریق شبکه اجتماعی در سراسر جهان به نمایش بگذارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دستگاه تعلیم و تربیت متشکل از نیروهای ارزشی، سرمایه ها و ذخایر ارزشمندی است که در امور تربیتی خدمت رسانی می کند.

کفاش خاطرنشان کرد: نباید آنچه که در دو دهه گذشته در جهت تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش انجام شده مورد پشیمانی قرار گیرد چرا که با توجه به جدید شدن روشها و شیوه ها امور تربیتی باید با گذشته متفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: زندگی مجازی شکل و کارکرد خانواده ها و جامعه را تغییر داده و به دنبال آن فضای حاکم بر تربیت نیز تغییر یافته است که باید خانواده پرورشی در آموزش و پرورش مجدد تعریف شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: والدین باید متناسب با روش ها و خط مشی های نسل جدید فرزندان خود را همراهی کنند.

کفاش ادامه داد: نگرش ها و نوع نگاه باید تغییر یابد و در زمان حاضر تعریف دانش آموز و مدرسه نسبت به گذشته تغییر کرده است.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر دانش آموزان از تلفن همراه و پیامک های آن بسیار تاثیر می پذیرند و باید فعالیت ها و عملکردها در دستگاه تعلیم و تربیت وجین و تنظیم شده و در مواردی که تکرار موردی ارزش دارد باید تکرار شود.