Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات خبر داد:

تجدیدنظر در نرخ اینترنت ایرانسل

تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳

در پی اعتراض کاربران به افزایش نرخ بسته‌های اینترنتی موبایل ایرانسل، وزیر ارتباطات از تجدیدنظر این اپراتور در این نرخ خدمات خبر داد.

به گزارش گرداب و به نقل از مهر، نرخ‌های جدید اینترنت موبایل از اول دی ماه از سوی اپراتورهای موبایل به اجرا درآمد که اپراتور ایرانسل با در نظر گرفتن نرخ های جدید، تعرفه بسته های اینترنتی خود را در برخی موارد افزایش داد و برخی از این پیشنهادات به دو برابر نرخ قبلی رسید.

این در حالی است که تعرفه استفاده آزاد از اینترنت موبایل، نرخ استفاده از این خدمات را برای سیم کارت‌های دائمی به نیم ریال و سیم کارت های اعتباری به 0.75 ریال رساند، اما اپراتور ایرانسل با تبعیت از این تعرفه برای جبران درآمد خود نرخ خدمات بسته های پیشنهادی اینترنتی را افزایش داد.

این افزایش با اعتراض کاربران به ویژه در شبکه اجتماعی وزیر ارتباطات روبرو شد به نحوی که واعظی در خصوص این اعتراضات واکنش نشان داد و اعلام کرد که تعرفه های جدید در حدود اختیارات اپراتورها بوده و کاربران می توانند از میان بسته های متعددی که اپراتورها ارائه می دهند و نیز سرویس های مختلف اپراتور خود را انتخاب کنند.

وزیر ارتباطات در صفحه اجتماعی خود با اشاره به نرخ بسته های اینترنتی موبایل اپراتورها اعلام کرد: هم اکنون اینترنت 2 گیگابایتی یکماهه از سوی ایرانسل 200 هزار ریال، یک‌ونیم گیگابایتی یکماهه از سوی رایتل 125 هزار ریال و 2.5 گیگابایتی یکماهه از سوی همراه اول 100 هزار ریال و کاربران می توانند اپراتور خود را بر اساس سرویس مورد نظر انتخاب کنند.

در واکنش به این اعتراض ها امروز هم وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم پایان هم‌کدسازی تلفن ثابت در جمع خبرنگاران از تجدیدنظر اپراتور ایرانسل در نرخ بسته های خود خبر داد.

وی افزود: آنچه در خصوص تعرفه اینترنت اپراتورها تصویب شده به ازای هر کیلوبایت اینترنت نیم ریال بوده که یک دهم نرخ قبل است و هیچ اپراتوری حق ندارد از این رقم بالاتر را اعمال کند و وزارت ارتباطات بر این مقوله نظارت دارد.

وی گفت: هم اکنون اپراتورها در رقابت با یکدیگر بسته های مختلفی ارائه می دهند که نسبت به گذشته با کاهش قیمت روبرو بوده اما یکی از اپراتورها که نرخ بسته های تعرفه ای خود را نسبت به گذشته گران کرده است اگر چه تخلفی در تعرفه ها نداشته اما در حال تجدیدنظر است تا این تعرفه ها را که با مخالفت کاربران روبرو بوده، اصلاح کند البته این به نفع خودشان است و با اینکه شاید در کوتاه مدت درآمد اپراتور پایین بیاید اما در میان مدت با ارائه تعرفه های بسته ای درآمد اپراتور افزایش خواهد یافت.

واعظی گفت: هم اکنون اپراتورها اعلام کردند تعداد کسانی که از تعرفه آزاد اینترنت استفاده می کنند افزایش یافته اما باید مردم به سمت اینترنت بسته ای بروند چرا که اینترنت آزاد ۵ برابر نرخ اینترنت بسته ای است.