Gerdab.IR | گرداب

پیگیری تخلف شورای‌عالی اداری از سوی مرکز ملی فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳

یک عضو مسئول در مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه براساس حکمی که از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده است پژوهشکده ارتباطات زیر مجموعه مرکز ملی فضای مجازی قرار گرفته است، گفت: جهت پیگیری رای اخیر شورای عالی اداری، نامه‌ای به دیوان عدالت اداری ارسال شده است که نتیجه آن تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش گرداب، محمد حسین پور، مدیرکل ارتباطات و روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر بازگشت پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات به مرکز ملی فضای مجازی و رای اخیر شورای عالی اداری در مورد اداره این پژوهشکده توسط وزارت ارتباطات به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی یادآور شد: از لحاظ قانونی و براساس حکمی که از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده است، مرکز تحقیقات مخابرات به پژوهشکده ارتباطات یا فضای مجازی تغییر نام پیدا کرده و زیر مجموعه مرکز ملی فضای مجازی قرار گرفته است.

حسین پور در مورد مصوبه روز دوشنبه 15 دی ماه شورای عالی اداری نیز که پس از بحث و تبادل نظر در خصوص جایگاه سازمانی موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات مقرر کرد مصوبات پیشین شورای عالی اداری در ارتباط با این موسسه لغو و به عنوان موسسه وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اداره شود، توضیح داد: برای پیگیری این موضوع و چگونگی تغییر حکم دیوان عدالت اداری، از معاونت حقوقی ریاست جمهوری استعلامی انجام گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: حکم شورای عالی اداری در تغییر حکم دیوان عدالت اداری کاملا غیرقانونی بوده چرا که این حکم بر همه احکام ارجحیت دارد.

وی همچنین یادآور شد جهت پیگیری این اختلافات نامه‌ای به دیوان عدالت اداری ارسال شده است که نتیجه آن تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

حسین پور در مورد وضعیت مدیریت کنونی این مرکز تیز تاکید کرد: هم‌اکنون این مرکز با توجه به مصوبه پیشین شورای‌عالی اداری زیر نظر وزارت ارتباطات اداره می‌شود که با توجه به حکم جدید این مدیریت باید به مرکز ملی‌فضای مجازی برگردد.