Gerdab.IR | گرداب

پروژه استان مجازی در کرمانشاه یک برنامه راهبردی است

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمانشاه گفت: 300 پروژه تعریف شده در حوزه فناوری و اطلاعات در قالب طرح استان مجازی در کرمانشاه اجرا می‌شود.

به گزارش گرداب و به نقل از فارس، هدایت حاتمی صبح امروز در همایش فعالان بخش دولتی و خصوصی حوزه فناوری و اطلاعات در استان کرمانشاه، اظهار کرد: حوزه IT از چنان اهمیتی برخوردار است که بدون آن حوزه‌های دیگر مانند صنعت و خدمات نمی‌توانند راه به جایی ببرند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه طی تفاهم‌نامه‌ای با شورای عالی مجازی به‌عنوان پایلوت استان مجازی در کشور انتخاب شده است، افزود: 300 پروژه تعریف شده در حوزه IT در قالب طرح استان مجازی در کرمانشاه اجرا می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: ارتقای حوزه فناوری در استان در بخش‌ صنعت، خدمات، کشاورزی و گردشگری می‌تواند تحول عظیمی را در سطح استان ایجاد کند.

به گفته حاتمی، ایجاد اشتغال یکی از مهمترین دستاوردهای این اقدام به‌شمار می‌رود که با ورود حوزه IT به بخش گردشگری می‌توان به ازای ورود هر یک نفر توریست به استان اشتغال‌زایی کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های بخش فناوری و اطلاعات در استان بر نوع رفتار و عملکرد اقتصادی استان بر مبنای فضای مجازی تأثیر بسیار مطلوبی خواهد داشت که در این بین باید بخش خصوصی، اصناف، صنعتگران و همه مردم با عزمی جدی وارد میدان عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه نوع نگاه به حوزه IT و فضای مجازی در استان باید تغییر پیدا کند، گفت: اجرای جدی طرح اتوماسیون اداری و جمع‌آوری دستگاه‌‌های پرینتر می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

این مسئول با بیان اینکه در اجرای پروژه استان مجازی در کرمانشاه چهار محور اصلی دنبال می‌شود، گفت: توسعه دانشگاه و ارتباط آن با جامعه، تحول جدی در دستگاه‌های اداری و اجرایی، توسعه IT و ICT و ارتقای آگاهی مردم از جمله این محورهاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمانشاه یادآور شد: اجرای پروژه استان مجازی در کرمانشاه می‌تواند بخشی از خلأ‌های تئوریکی موجود در کشور را جبران کند.

حاتمی با اشاره به تدوین برنامه‌های پروژه استان مجازی در کرمانشاه، گفت: بر اساس آن تمام اسناد املاکی سطح شهر الکترونیکی می‌شود و همچنین پروژه جی نف نیز استارت خورده است.

وی از تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در استان خبر داد و افزود: اجرای این پروژه در سطح استان تحرک بسیار قوی را در بخش فناوری ایجاد می‌کند.

پروژه استان مجازی در کرمانشاه یک برنامه راهبردی است
فرهاد مردوجی هم در همایش فعالان بخش دولتی و خصوصی حوزه فناوری و اطلاعات در استان کرمانشاه گفت: برنامه جامع استان مجازی کرمانشاه طرحی راهبردی برای مفهوم‌سازی و تبیین ابعاد استان مجازی و همچنین استخراج مؤلفه‌های راهبردی است.

وی ادامه داد: این طرح در قالب یک سند مستقل و هشت پیوست فرهنگی، امنیتی، محتوایی، دانش و فناوری، خدمات، زیرساخت ارتباطی، اقتصادی اشتغال است.

به گفته رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه این پروژه شامل 57 طرح اصلی و بیش از 300 پروژه تعریف شده و شناسنامه‌دار بوده که به طور کامل در استان اجرایی می‌شوند.

این مسئول خاطر نشان کرد: از مهمترین برنامه‌های راهبری این طرح می‌توان به ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان از طریق مشاغل دانش‌بنیاد در فضای مجازی، مشارکت فعالانه مردم در ایجاد و حفظ استان مجازی، بهره‌گیری از توانمندی‌های استان و تلاش برای توانمندی‌های بیشتر اشاره کرد.

مردوجی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصاد مجازی استان نمونه‌هایی از طرح‌های اجرایی در استان مجازی کرمانشاه به‌شمار می‌رود، گفت: توسعه خدمات شهری و روستایی، توریسم درمانی مجازی، ایجاد پورتال استان مجازی کرمانشاه و گسترش کسب و کارهای اپراتوری مجازی از دیگر نمونه‌های این طرح است.