به گزارش کالت آومک، بررسی
های موسسه اپن سکرت نشان میدهد که تیم کوک و دیگر مدیران ارشد اپل به طور
مستمر با مسئولان سیاسی مستقر در کاخ سفید، نمایندگان کنگره آمریکا و
سیزده وزارتخانه و اداره مهم در این کشور لابی داشته اند که از جمله آنها
می توان به اداره دارو و غذا و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اشاره کرد.
این در حالی است که اپل در سال 2009 تنها با
نمایندگان کنگره و شش نهاد دولتی لابی می کرد و صرفا 1.5 میلیون دلار بودجه
صرف این کار نمود. اما این رقم در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر سال 2014 به
تقریبا 3 میلیون دلار رسیده و قطعا در کل سال 2014 نسبت به سال قبل از آن
دو برابر شده است.
تیم کوک پس از کسب عنوان مدیرعاملی اپل در سال 2013
ابتدا امبر کاتل رییس سابق ستاد کمیته مالی سنا را به عنوان رییس بخش لابی
شرکت اپل منصوب کرد. بخش عمده تلاش های اپل در این حوزه در سال 2014 معطوف
به مالیات، مخابرات و ارتباطات، قوانین مربوط به کپی رایت و ثبت اختراع و
فناوری اطلاعات بود.
باید توجه داشت که مبالغ صرف شده از سوی اپل برای
لابی با سیاست مداران در مقایسه با شرکت های دیگری همچون گوگل و مایکروسافت
هنوز بسیار کمتر است.
گوگل و مایکروسافت در سال 2014 به ترتیب 13.7 و 6
میلیون دلار پول صرف لابی کردن با سیاستمداران نمودند.
در مجموع 32 نفر در شرکت اپل وظیفه لابی کردن را بر
عهده دارند. این شرکت همچنین با صرف هزینه های قابل توجه از کمک چند موسسه
دیگر در این زمینه بهره می گیرد که از جمله آنها می توان به Capitol Tax
Partners، Franklin Square Group و Glover Park Group اشاره کرد.