Gerdab.IR | گرداب

حمایت شورای‌عالی فضای مجازی از شرکت‌های صادر کننده نرم‌افزار

تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مرکز ملی فضای مجازی بر تسریع در اجرای اقدامات دارای فوریت مصوب شورای عالی فضای مجازی و حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه تاکید کرد.

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از مرکز ملی فضای مجازی گفت: ما آمادگی داریم تا در این حوزه از شرکت های دانش بنیان مورد تایید مرکز ملی فضای مجازی حمایت کنیم.

وی درخصوص طرح های کلان ملی مصوب شورای عالی فضای مجازی افزود: به منظور اجرای برنامه های ملی مصوب شورای عالی فضای مجازی نیز هر گونه اقدامی که در تسریع آن نیاز است انجام خواهیم داد.

مهندس محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور نیز در ادامه با تاکید بر توسعه اشتغال شرکت های دانش بنیان گفت: در منظر مدیریت فضای مجازی اگر بر این باور باشیم که فضای مجازی زندگی دوم انسان است باید اشراف عالمانه حاکمیتی بر این فضا داشته و علاوه بر مبحث دسترسی که غالبا به آن پرداخته می شود به مباحثی همچون علم، اقتصاد و توسعه فراگیر و پایدار اجتماعی و فرهنگی هم در این فضا اهمیت دهیم.

وی با اشاره به این که باید از شرکت های دانش بنیان صادر کننده نرم افزار که طرح قابل اجرا ارایه می دهند، حمایت جدی صورت گیرد، تصریح کرد: برای رفع موانع مقرراتی صادرات نرم افزار توسط شرکت های دانش بنیان، مرکز ملی فضای مجازی پیشنهادهای خود را آماده کرده تا در شورای عالی فضای مجازی برای تصویب نهایی مطرح شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد: سرعت تحولات، تاثیر بر توسعه پایدار کشورها، آنلاین بودن، تاثیر بر اقتصاد مقاومتی و حجم وسیع آن باعث شده است که چالش در این فضا برای کشورها بیشتر باشد بنابراین مواجهه خردمندانه در این فضا ضرورت بوده و در صورتی که مدیریت بر فضای مجازی کشور صورت نگیرد با مشکل روبرو خواهیم شد.

مهندس انتظاری درخصوص مدیریت راهبردی شورای عالی فضای مجازی گفت: ما باید نقشه جامع فضای مجازی کشور را ترسیم کرده و مشخص کنیم که هر موضوع چه نقشی ایفا می کنند که با توجه به تغییرات سریع در فضای مجازی روش موازی نیز برای مدیریت راهبردی در این حوزه طراحی کردیم که اقدامات دارای فوریت و اساسی این حوزه در آن ترسیم شده است. در هر موضوع نیز برنامه ملی و دستگاه های مجری آن تعیین شده است.