Gerdab.IR | گرداب

نگرانی فرانسه از جولان تروریست‌ها در شبکه‌های اجتماعی آمریکایی

تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

مسئولان امنیتی ارشد فرانسه با سفر به دره سیلیکون ولی در کالیفرنیای آمریکا در حال بحث و تبادل نظر در مورد اقدامات تروریستی در شبکه‌های اجتماعی هستند.

به گزارش رویترز، دولت فرانسه از اینکه فیس‌بوک، توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی آمریکایی جولانگاه تروریست های داعش و دیگر عناصر افراطی و تندرو شده نگران هستند.

برنارد کازنوف وزیر کشور فرانسه در جریان این سفر در ساختمان های مرکزی توئیتر، گوگل، فیس بوک و مایکروسافت حضور یافته و به گفته خودش با استقبال آنها مواجه شده است.

وی افزوده که در جریان نشست با مدیران این شرکت ها در روز جمعه در مورد موضوعات مختلفی در ارتباط با استفاده تروریست های داعش و نیروهای مشابه از شبکه های اجتماعی مذاکره کرده است.

در این جلسه در مورد استراتژی های مورد استفاده در شبکه های اجتماعی برای مقابله با پیام های خشونت آمیز شبه نظامیان داعش هم بحث و تبادل نظر شده است.

به گفته وزیر کشور فرانسه دولت این کشور بر مبنای قوانین جدید حق دارد پیام های ارسالی خطرناک در شبکه های اجتماعی را بلوکه کند. اما وی اظهار امیدواری کرد که نیازی به اجرای این قانون نباشد و شرکت‌های اداره کننده این شبکه ها خود اقدامات لازم را انجام دهند.