Gerdab.IR | گرداب

سريال سفارشي CIA در شبكه ويدئويي

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۸۹

ناظر آگاه و بي طرفي كه به سيستم تحميق كننده و مفسده آميز توليد فيلم هاي غرب به خصوص هاليوود امروز آشنايي دارد و مفهوم جنگ نرم را درك مي كند، شگفت زده مي شود هنگامي كه مشاهده مي نمايد، ليست فيلم هايي كه هر هفته راهي شبكه رسمي ويدئويي كشور مي گردد، تفاوت چنداني با مجموعه فيلم هايي كه به طور قاچاق و با زيرنويس فارسي در كنار خيابان ها و در كوچه و پس كوچه هاي شهر، اذهان نسل امروز را مورد تهاجم قرار مي دهد ندارد.

گرداب- ليست فيلم هايي كه به شكل انبوه وارد شبكه رسمي ويدئويي كشور شده و از طريق مؤسسات صوتي تصويري دولتي و خصوصي متعدد عرضه مي شود، براي يك ناظر بي طرف و آگاه حقيقتا تكان دهنده است.

ناظر آگاه و بي طرفي كه به سيستم تحميق كننده و مفسده آميز توليد فيلم هاي غرب به خصوص هاليوود امروز آشنايي دارد و مفهوم جنگ نرم را درك مي كند، شگفت زده مي شود هنگامي كه مشاهده مي نمايد، ليست فيلم هايي كه هر هفته راهي شبكه رسمي ويدئويي كشور مي گردد، تفاوت چنداني با مجموعه فيلم هايي كه به طور قاچاق و با زيرنويس فارسي در كنار خيابان ها و در كوچه و پس كوچه هاي شهر، اذهان نسل امروز را مورد تهاجم قرار مي دهد ندارد. (و متأسفانه كاتالوگ آنها نيز توسط يك نشريه به اصطلاح سينمايي لغو امتياز شده هر ماه منتشر مي شود!!)

يعني همان شبكه رسمي ويدئويي كه تاسيس شد تا خانواده ها و مخاطبان بي اعتماد به شبكه قاچاق، با خيال راحت و آسوده، محصولات فرهنگي را تهيه نمايند، تقريبا همان فيلم هايي را كه چندي قبل با زيرنويس فارسي و به طور قاچاق عرضه شده را، با دوبله روان فارسي و به طور رسمي در اختيار آنها قرار مي دهند! البته تنها تفاوت، حذف برخي صحنه هاي بي پرده و مستهجن است. اما آيا تنها مورد ضد فرهنگي آثار مهاجم سينماي هاليوود، همين صحنه هاي مبتذل و مستهجن است؟! (قابل توجه متوليان بررسي فيلم هاي ويدئويي در معاونت سينمايي وزارت ارشاد كه اخيرا اين گونه صحنه ها در توليدات خاص هاليوود كه مخاطبان شرقي به خصوص مسلمانان را نشانه رفته اند، بسيار محدود شده است!)

اين در حالي است كه به نوشته بسياري از كارشناسان داخلي و خارجي، كليت ساختار و محتواي اين دسته از فيلم ها در خدمت اشاعه انديشه هاي مخرب و جعلي صهيوني قرار دارد، به طوري كه آن چند صحنه مستهجن در ميان چنين كليتي، در واقع هيچ به حساب مي آيد.

البته متأسفانه برخي دوستان حاضر در شوراي بررسي فيلم هاي ويدئويي وزارت ارشاد، اين مشابهت دو ليست شبكه رسمي ويدئويي كشور و شبكه قاچاق را براي خود يك موفقيت به شمار آورده اند، زيرا يكي از سياست هايي كه گويا اين شورا مد نظر داشته و دارد، به اصطلاح مديريت فرهنگي آثار سينمايي غرب است كه فضاي كشور را مورد تهاجم قرار داده اند و البته انگار نحوه اين مديريت را، عرضه فيلم هاي فوق توسط خودشان و به طور رسمي دانسته اند تا آثار فوق ديگر به طور قاچاق و كنار خيابان ها عرضه نشود، و مخاطبان به دردسر نيفتند، ضمنا فروشندگان نيز هر بار از برخوردهاي قانوني نيروي انتظامي نهراسند. (بدين ترتيب كمكي هم به كانون هايي مي شود كه از آن سوي آبها با صرف ميلياردها دلار، اين فيلم ها را با زيرنويس فارسي و در اسرع وقت به دست مخاطب ايراني مي رسانند!!!)

از همين روست كه با يك فاصله مابين 2 تا 5 ماهه، تقريبا اغلب فيلم هاي مطرح BOX OFFICE آمريكا را مي توان در زمره آثار عرضه شده از سوي موسسات تصويري مجاز كشور مشاهده نمود، و البته اين روند در ماههاي اخير شتاب بيشتري گرفته است.

از فيلم هاي مخرب صهيونيستي مانند «هري پاتر» گرفته (كه به طور رسمي ترويج جادو و جادوگري و تفكرات شرك آميز است، به طوري كه حتي برخي مراكز مذهبي در غرب، تماشاي آن را براي نوجوانان و جوانان مضر اعلام كردند) تا انيميشن آخرالزماني «9» (كه متاسفانه رسانه ملي نيز آن را پخش كرد) تا فيلم «بابل پس از ميلاد» (كه تصويري ديگر از تبليغات مسيحي صهيونيستي براي نبرد آخرالزمان است) تا انيميشن «شاهزاده خانم و قورباغه» (كه باز هم ترويج جادو و جادوگري است) تا فيلم «تحت تعقيب» (كه درباره عملكرد امروز سازمان هاي ماسوني است و متاسفانه اين فيلم نيز از رسانه ملي پخش شد) و تا فيلم «گنجينه ملي» با شركت نيكلاس كيج كه به نقش و حضور فراماسون ها در شكل گيري تاريخ آمريكا و قانون اساسي آن پرداخته و ضمن نماياندن تصويري مثبت از اين پروسه، آنها را انسان هايي آزاده و فداكار و فرهيخته نشان مي دهد كه در حفظ تاريخ بشريت سهم عمده اي داشته اند و حتي تا فيلم ضد ديني «قطب نماي طلايي» (برگرفته از كتاب هاي كفرآميز «نيروي اهريمني اش» نوشته فيليپ پولمن كه از جانب كليساي كاتوليك و واتيكان در زمره كتب مضره معرفي شد. ولي متاسفانه در ايران بارها چاپ و منتشر شده است.

يكي از نكات ضد ديني فيلم «قطب نماي طلايي»، ممزوج بودن حيوانات با انسان است كه هر كسي يك حيوان در كنار خود دارد كه ادعا مي شود، آن حيوان، روح معنوي آن فرد را تشكيل مي دهد و در صورت جدا كردن حيوان از هر فرد، او را بي روح ساخته اند. از همين رو در صحنه هايي از فيلم براي شكنجه كودكاني كه توسط كليسا به اسارت گرفته شده اند، آن حيوانات را به زور از آنها جدا مي كنند!

از آخرين فيلم هايي كه توسط شبكه رسمي ويدئويي كشور عرضه شده، تازه ترين فيلم كويينتين تارانتينو است به نام «حرامزاده هاي لعنتي» كه حتي به نوشته برخي نويسندگان و منتقدان غربي، اثري در تاييد و تبليغ هولوكاست است. يعني همان موضوعي كه بهانه اصلي تاسيس رژيم صهيونيستي بوده و از همين روي سالهاست از سوي مسئولين نظام جمهوري اسلامي به عنوان تابوي غرب صليبي/ صهيوني مورد نقد و بررسي قرار گرفته است. آن وقت شبكه رسمي ويدئويي كشور كه از سوي متولي خود يعني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايستي مبلغ سياست هاي فرهنگي نظام باشد، دقيقا متضاد با آنچه ايدئولوژي نظام و انقلاب به شمار مي آيد (يعني همان سياست ضد صهيوني كه از نخستين روزهاي آغاز نهضت از سوي حضرت امام خميني (ره) ارائه و تعقيب شد) عمل مي كند و در واقع خواسته يا ناخواسته تبليغات صهيونيستي درباره هولوكاست را به طور رسمي به خانه هاي مردم مي برد.

اما آخرين شاهكار اين شبكه پس از شنيده ها و خبرهاي متعدد درباره دوبله و توزيع سريال صهيونيستي «لاست»، عرضه سريال سفارشي «24» است كه در آگهي هاي متعدد به عنوان برگ برنده يكي از موسسات تهيه و توزيع محصولات تصويري تلقي شده است!

قابل ذكر است سريال «24» پس از لشكركشي آمريكا و هم پيمانانش به عراق و افغانستان و اشغال اين دو كشور كه به فجايع انساني تكان دهنده اي انجاميد، براي توجيه اين تجاوزات و اشغالگري ها و به طور كلي سياست هاي ژاندارم منشانه ايالات متحده در دنيا، به سفارش سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي از جمله CIA توليد شد و كليه قسمت هاي آن در توجيه روش هاي به اصطلاح ضدتروريستي آمريكا ساخته شده است. در چند قسمت از اين سريال به طور مستقيم نظام جمهوري اسلامي و ايرانيان تروريست نمايانده شده و متاسفانه يكي از بازيگران بهايي مسلك ايراني تبار در نقش مادر يكي از اين تروريست هاي ايراني ظاهر گرديده است.

اما پس از همه اين توضيحات، چند سؤال از متوليان بررسي و صدور مجوز فيلم هاي شبكه رسمي ويدئويي كشور باقي مي ماند كه:
«-به نظر شما دوستان فرهيخته و گرامي، اساسا مصاديق جنگ نرم در عرصه توليد و توزيع فيلم هاي هاليوود چيست و كجاست؟

-آيا اصلا هاليوود در ميدان اصلي جنگ نرم امروز نظام سلطه با انقلاب اسلامي حضور دارد؟ اگر جواب مثبت است، كدام فيلم ها را از جمله عملكرد هاليوود براي اين حضور مي دانيد؟ (لطفا چند فيلم را نام ببريد.)

- وظيفه و تكليف بخش سمعي و بصري معاونت سينمايي وزارت ارشاد در برابر اين حضور چيست؟ آيا واقعا با حذف چند صحنه مي توان اين هجمه فرهنگي سيستماتيك را مديريت كرد؟»
 مصطفي روزبهاني

منبع: کیهان/شماره 19691