"ارتش ويژه" تركيه براي مبارزه با تروريسم

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۸۹

نخست وزير تركيه در ملاقات با سران احزاب سياسي مخالف اين كشور پيشنهاد تشكيل ارتش ويژه مبارزه با تروريسم در طول مرزهاي تركيه را مطرح كرد و خواهان حمايت احزاب مذكور شد.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، نخست وزير تركيه در ملاقات با سران احزاب سياسي مخالف اين كشور پيشنهاد تشكيل ارتش ويژه مبارزه با تروريسم در طول مرزهاي تركيه را مطرح كرد و خواهان حمايت احزاب مذكور شد.

"رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه كه براي مشورت در امر مبارزه با تروريسم با سران احزاب سياسي مخالف ملاقات كرده در ديدار با "معصوم توركر" رهبر حزب چپ دموكراتيك پيشنهاد تشكيل ارتشي ويژه كه ماموريتش صرفا مبارزه با تروريسم باشد را مطرح كرد.

اردوغان در اين ديدار خواهان حمايت احزاب مخالف در اين زمينه شد و تاكيد كرد كه ارتش مذكور تنها در نوارهاي مرزي خدمت خواهند كرد.

توركر در پاسخ به سوالي درباره ديدار خود با اردوغان گفت كه نخست وزير، پيشنهاد مذكور را مطرح كرده كه بر اساس آن همه نظامياني كه در اين ارتش ويژه خدمت مي‌كنند، از قبل بر كشته شدن در عمليات‌هاي مختلف عليه تروريست‌ها آگاه هستند و اگر چنين ارتشي تشكيل شود خواسته نظاميان نيز برآورده خواهد شد.