Gerdab.IR | گرداب

بی‌اعتمادی شهروندان آمریکایی‌ به جمع‌آوری داده‌های هویتی

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴

براساس تحقیقات جدید شهروندان آمریکایی نسبت به توانایی دپارتمان دولتی و خصوصی این کشور در حفاظت از داده‌های شخصی‌شان بسیار نگران هستند.

این بررسی امنیتی مؤسسه یونیسس نشان می‌دهد که 44 درصد شرکت کنندگان آمریکایی در این نظرسنجی احساس نگرانی شدیدی نسبت به نقض حریم خصوصی خود توسط منابع جمع‌کننده اطلاعات شخصی کردند.

به نظر می‌رسد شهروندان بسیاری اعتماد خود را نسبت به ساختار امنیتی خرده فروشی داده‌ها از دست داده و گمان می‌کنند که در آینده نزدیک مشخصات سطح بالا و حریم خصوصی‌شان نقض می‌شود.

39 درصد دیگر شرکت‌کنندگان نیز نگرانی‌شان از بابت دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی که توسط آژانس‌های دولتی نگهداری می‌شود، بوده است.

علی‌رغم اینکه سازمان‌های بهداشتی، درمانی و بانکی در جلب اعتماد مشتریان خود از منظر حفظ داده‌های حساس و شخصی، نسبت به دیگر سازمان‌ها بهتر عمل کرده‌اند با این حال همچنان 28 درصد نسبت به سازمان‌های بهداشتی و 24 درصد هم نسبت به موسسات بانکی ابراز نگرانی کرده‌اند.

دیو فرایمیر معاون و مدیر ارشد بخش امنیت اطلاعات یونیسس گفته است سازمان‌هایی که داده‌های شخصی مشتریان را نگهداری می‌کنند با چالش بزرگ حفظ و حراست از اعتماد عمومی مواجه هستند و در این زمینه باید به مشتریان خود تضمین دهند که از اطلاعات آنها نهایت مراقبت را می‌کنند.

وی گفته هکرها عموما به سراغ چنین سازمان‌هایی می‌روند و در قبال چنین اقدامات سودجویانه‌ای باید راهکارهای امنیتی برای حفاظت از اطلاعات با استفاده از تکنولوژی‌هایی نظیر میکرو تقسیم‌بندی داده‌ها، در نظر گرفته شود.