Gerdab.IR | گرداب

هواوی اولین کارخانه‌دار چینی در هند می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴

هواوی رسما چراغ سبز هند برای راه‌اندازی واحد تولید و فروش گوشی‌های هوشمند را دریافت کرد.

به گزارش گرداب به نقل از تسنیم، پیش از این اخباری پیرامون تلاش فاکسکان و شیائومی برای راه‌اندازی خط تولیدی در هند به گوش می‌رسید به گونه‌ای که فاکسکان صراحتا اعلام کرد حاضر است بخشی از خط تولید آیفون را به این کشور انتقال دهد.

اما شواهد گویای این است که هواوی پیش از هر دو برند مذکور دست به کار شده و از هر دو آنها سبقت گرفته است؛ با توجه به اینکه برای حضور برندهای تولیدی خارجی در کشورهای دیگر نوعی محدودیت وجود دارد و باید شاخص‌های خاصی لحاظ شود، بعید به نظر می‌رسد که دو برند مذکور به زودی قابلیت ورود به هند را داشته باشند.

هواوی اولین برند خارجی بوده که توسط نهادهای دولتی مسئول نظارت بر بازار اقتصادی هند با نوعی چراغ سبز جهت راه‌اندازی خط تولید و حتی فروش روبرو شده است.

هند با در اختیار داشتن 150 میلیون کاربر گوشی هوشمند دارای بازار بزرگی و نرخ رشد آن با سرعت بالا همچنان ادامه دارد؛ از این رو فرصت مناسبی برای رقابت برندهای جهانی شده است.
پیش‌بینی شده که رشد 26 درصدی سالانه این کشور تا سال 2019 ادامه داشته باشد؛ چنین آماری قطعا طمع تمامی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای سهم بری از این بازار را افزون می‌کند.

رونمایی و فروش ویژه برخی محصولات مختص این کشور نیز گویای اهمیت بازار آن است.

هواوی به واسطه واحد تحقیق و توسعه‌ فعال خود، کار سرمایه‌گذاری در بازار این کشور را آغاز کرد و اکنون نیز با چراغ سبز تولید و فروش در این کشور مواجه شده است؛ با چنین مجوزی قطعا راحت‌تر از گذشته به امر تولید و فروش خواهد پرداخت.

این شرکت چینی براساس افشائیات جدید، در نظر دارد جهت جلب توجه مسئولان دولتی هند تولید نکسوس 5.7 اینچی را در این کشور انجام دهد.