Gerdab.IR | گرداب

فروش بی ضابطه دارو در اینترنت ممنوع

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴

با توجه به رواج خرید و فروش دارو های اینترنتی در فضای مجازی نمایندگان این حوزه به چاره جویی در این خصوص پرداخته اند تا با نظارت بهتر اقدام سود جویان را بی اثر کنند.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به رواج فروش و خرید داروهای اینترنتی نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان در تلاشند تا طرحی در این زمینه را تصویب کنند که به جلوگیری و ممنوعیت خرید و فروش دارو در فضای مجازی تمرکز دارد.

 ایرج خسرونیا در خصوص قاچاق و تقلبی بودن دارو در اینترنت گفت:در مورد قاچاق دارو آمار دقیقی در دست نیست اما بر اساس بازرسی‌های اخیر که توسط وزارت بهداشت از داروخان‌ ها انجام گرفت متأسفانه حدود 30 داروخانه دارای داروهای قاچاق شناسایی شدند که پرونده‌هایشان به دادگاه  ارسال شد.بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود 80 تا 85 درصد داروهای قاچاق  تقلبی هستند به ویژه داروهایی که از دبی، ترکیه و پاکستان وارد می‌شوند.

وی تصریح کرد: داروخانه‌ها موظفند تا داروهای قاچاق نفروشند و کسانی که این کار را می‌کنند خود به خود محکوم هستند.


رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی کشور تصریح کرد:مردم به هیچ عنوان نباید داروهایی که در ناصرخسرو و جلوی برخی از داروخانه‌ها به فروش می‌رسد را خریداری کنند. زیرا اغلب َآنها تاریخ گذشته و تقلبی هستند. ضمن اینکه فروشندگان مربوطه مبالغ قابل توجهی هم از مردم می‌گیرند؛البته مسئولان وزارت بهداشت در این امر رسیدگی می‌کنند و امیدواریم که همه از جمله مردم دست به دست هم دهند که بازار سیاه فروش دارو در ناصرخسرو برای همیشه جمع شود.

خسرونیا تاکید کرد: خواهش می‌کنیم که مردم از طریق اینترنت و تبلیغات از بازارهای غیر رسمی به هیچ عنوان هیچ دارویی را خریداری نکنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:اگر مسئولان ذی ربط مانند داروخانه‌ها داروی قاچاق بفروشند، حکم آنها بین 3 تا 6 ماه محرویت از کار است. طی روزهای اخیر نیز 2 داروخانه را به همین حکم محکوم کردیم؛ حال اگر افراد غیر پزشک این کار را انجام دهند بالطبع بین 3 تا 6 ماه و یا حتی تا یک سال حکم زندانی دارند که البته  فکر می‌کنم در صورتی که این مجازات‌ها اجرا شوند کافی است.