Gerdab.IR | گرداب

توافق آمریکا و اسرائیل در زمینه امنیت سایبری

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴

آمریکا و رژیم صهیونیستی تفاهم نامه جدید تبادل اطلاعات در زمینه سرقت‌های دیجیتالی و همکاری‌های سایبری امضا کردند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان وزارت امنیت داخلی آمریکا و  رژیم صهیونیستی تفاهم نامه جدیدی در زمینه همکاری‌های مشترک امنیت سایبری با یکدیگر امضا کردند.

معاون امنیتی وزارت امنیت داخلی آمریکا در سفری به سرزمین‌های اشغالی، مذاکرات گسترده‌ای را در زمینه‌های مختلف ازجمله امنیت صنعت هوانوردی و امنیت سایبری با مقام ارشد سایبری رژیم صهیونیستی، اویاتار نتانیا انجام داده است. همچنین قراردادی نیز در زمینه تاکتیک‌های دفاع سایبری بین دو دولت امضا شده است.

وبسایت آمریکایی The HILL در تحلیلی در باره این قرارداد به اهمیت این قرارداد برای سران آمریکایی و صهیونیستی اشاره کرده است. در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:«مسئولان آمریکایی و اسرائیلی در این زمینه گفته‌اند که این قرارداد به چند دلیل برای آنها حائز اهمیت است. 

دلیل اول رشد روزافزون سایبری اسرائیل است و بر اساس اطلاعات موجود، به زودی اسرائیل به دومین صادر کننده محصولات سایبری در دنیا تبدیل خواهد شد. همچنین اسرائیل به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای آمریکا علیه قدرت‌های نوظهور سایبری نظیر ایران محسوب می‌شود و همکاری و سرمایه‌گذاری آمریکا در منطقه، فواید قابل ملاحظه‌ای برای آمریکا خواهد داشت.»

در ادامه، این گزارش با تائید ساخت ویروس مخرب استاکس نت توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرده است:«اسرائیل گروهی از نخبگان سایبری را تربیت کرده است که این گروه تحت نظر واحد 8200 ارتش اسرائیل فعالیت می‌کنند. این اعتقاد وجود دارد که همکاری این گروه با آمریکایی‌ها سبب شد تا ویروسی ساخته شود که یک پنجم سانتریفیوژهای ایرانی را از کار بیندازد.»