Gerdab.IR | گرداب

رئیس قوه قضاییه:

برخورد دوگانه آمریکا و غرب با تروریسم پذیرفتنی نیست

تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۹

رئيس قوه قضاييه ضمن محکوم کردن جنايات کور و به شهادت رساندن مردم مظلوم زاهدان گفت: برخورد دوگانه و منافقانه آمريکا و اروپا در محکوم کردن اين حادثه دلخراش در ظاهر و حمايت مادي و معنوي از اعمال فجيع اين گروه خبيث در پشت پرده قابل قبول هيچ عقل سليمي نيست.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران، آيت ا... آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي ضمن محکوم کردن حادثه تروريستي در به خاک و خون کشيدن عده اي از مردم مظلوم و دوستدار اهل بيت عليهم السلام در يکي از مساجد شهر زاهدان اظهار داشت: اين حادثه تروريستي که منجر به شهادت 27 نفر و زخمي شدن بيش از 200 نفر از هموطنان شد، نشان داد که دشمنان زماني که از دستيابي به منافع نامشروعشان در ايران عزيز نااميد مي‌شوند، هر عمل ناجوانمردانه را براي خود مباح مي‌دانند.

رئيس قوه قضاييه با تاکيد بر اينکه بر همگان روشن است که اين حادثه از لحاظ نظامي و تاکتيکي بسيار کم‌اهميت است، افزود: از لحاظ امنيتي و توجه به آرامش مردم بايد دستگاه قضايي با همکاري نيروهاي امنيتي و نظامي با همه توان پيگير موضوع باشند تا بزودي اين جريان کور و حقير از اين مرز و بوم ريشه کن شود.

آيت ا... صادق آملي لاريجاني با اشاره به محکوميت ظاهري اين حادثه از سوي غرب گفت: اگرچه نفس اين محکوميت امري پسنديده است، اما مردم امروز دنيا چگونه اين محکوميت را از آنان بپذيرند در حالي که آمريکا و اروپا به ويژه فرانسه درصدد هستند تا با حرکات موذيانه و فريبکارانه گروه تروريستي منافقين را که دست آنان تا مرفق به خون مردم بي‌گناه ايران اسلامي به ويژه مسئولان عالي جمهوري اسلامي ايران آلوده است، از فهرست تروريست‌ها خارج کنند.

رئيس قوه قضاييه با تشريح جريان فريبکارانه استکبار درباره چگونگي لشکرکشي به اقصي نقاط دنيا با بهانه مبارزه با تروريسم و از سوي ديگر خارج کردن نام گروه تروريستي منافقين با سابقه جنايت 31 ساله عليه مردم ايران گفت: دنياي امروز با چشمان بيدار، آگاهانه و هوشمندانه درباره اعمال آنان قضاوت خواهد کرد.

آيت ا... لاريجاني در ادامه با تبريک حلول ماه مبارک شعبان و اعياد شعبانيه ، توجه همگان را به درک بيشتر معنويت اين ماه خواستار شد و افزود: بزرگان و اهل معرفت هميشه مترصد حلول ماه مبارک شعبان بوده‌اند تا بتوانند از فيوضات عظيم اين ماه استفاده کنند و مسير تقرب به بارگاه الهي را سريعتر بپيمايند.

رئيس قوه قضاييه با تشريح مراتب تقرب انسان به حق، اين ماه را فرصتي مغتنم و مقدمه‌اي بسيار گران‌بها براي درک ماه مبارک رمضان دانست.

در ادامه اين جلسه چگونگي استفاده از فن‌آوري‌هاي نوين در خدمات‌رساني در دستگاه قضايي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.