Gerdab.IR | گرداب

نژادپرستانه‌ترین قانون در اسرائیل

تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۹

هدف از تصویب این قانون، جلوگیری از کنار هم جمع شدن اعضای خانواده های فلسطینی، مرکب از فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی 1967 و ساکنان سرزمین های اشغالی 1948 است.

به گزارش گرداب، یوناتان برمن عضو انجمن اسرائیلی حقوق شهروند گفت: "این پیش‌نویس یكی از خطرناك‌ترین و نژادپرستانه‌ترین پیش‌نویس های پیشنهادی است و به همه كسانی كه یهودی نیستند، آسیب وارد می كند."

"حنین الزعبی" نماینده عرب كنست رژیم صهیونیستی نیز با هشدار درباره پیامدهای این قانون نژادپرستانه، عواقب آن را غیر قابل پیش‌بینی خواند و افزود: "اسرائیل ما را به زد و خورد می ‌کشاند."

وی افزود: "اسرائیل نه تنها قوانین دیکتاتوری و غیر دموکراتیک خود را بر ما تحمیل می کند، بلکه ما را به اخراج و آوارگی تهدید و این موضوع خطرناک‌ترین گامی است که یک اشغالگر می‌تواند بردارد."

ولید العمری خبرنگار الجزیره هم در این باره گفت: "سیاست اسرائیل باعث شده است هزاران خانواده فلسطینی از جمع شدن كنار هم محروم باشند."

وی با مثال خانواده‌ای که یكی از والدین از كرانه باختری رود اردن یا نوار غزه و دیگری از داخل خط سبز یا قدس اشغالی باشد، افزود: "این خانواده ها نخستین گروه از عرب هایی هستند كه در پیش نویس قانون شهروندی اسرائیل هدف قرار گرفته اند."

پیامدهای پیش نویس پیشنهادی، به خانواده های فلسطینی هدف قرار گرفته، محدود نمی شود و اگر به اقداماتی مانند واگذاری املاك آوارگان فلسطینی در داخل خط سبز، عبری كردن اسامی مراكز و شهرها، شهرك سازی و مصادره حقوق فلسطینی ها اضافه شود، نشان می دهد كه اسرائیل چه اندیشه هایی در سر دارد.

وزیران اسرائیلی كه قصد داشتند در جلسه هفتگی برای بررسی این موضوع شركت كنند، بر خلاف عادت از گفتگو با رسانه های گروهی خودداری كردند.

کابینه اسرائیل این قانون جدید را "قانون وفاداری" می نامد.

هدف از تصویب این قانون، جلوگیری از کنار هم جمع شدن اعضای خانواده های فلسطینی، مرکب از فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی 1967 و ساکنان سرزمین های اشغالی 1948 است.

این قانون اجازه نمی دهد زن و شوهر فلسطینی که یکی از آنها دارای شناسنامه اسرائیلی است، با هم زندگی کنند و کسی که ساکن سرزمین های اشغالی 1948 است، نمی تواند به سرزمین های اشغالی 1967 برود و در کنار همسر خود باشد مگر اینکه از داشتن شناسنامه اسرائیلی انصراف دهد.

این قانون همچنین کسانی را که خواستار دریافت حق شهروندی اسرائیل هستند، وادار می کند سوگند وفاداری به اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی یاد کنند.
 
سازمان های حقوق بشر رژیم صهیونیستی اعلام كردند، این پیش نویس نژادپرستانه ترین و خطرناك ترین پیش نویس اسرائیل، در سال های اخیر است؛ زیرا بیش از بیست و پنج هزار خانواده عرب فلسطینی را در دو طرف خط سبز از جمع شدن در یك جا و كنار هم محروم می كند.
 
منبع: شبکه خبر