Gerdab.IR | گرداب

آیا اوباما حاضر به انجام جنایت نکرده بوش میشود؟

تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۹

تصمیم دولت اوباما برای بازبینی در تروریستی نامیدن منافقین در حالیست که دولت بوش که نام جنگ‌طلب‌ترین دولت تاریخ آمریکا را یدک می‌کشد نیز از خارج کردن این گروه از لیست گروه‌های تروریستی امتناع ورزید.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه ایران، طی روزهای اخیر رسانه‌های خبری از تصمیم دولت آمریکا برای فراهم کردن شرایط خروج نام گروهک منافقین از لیست سازمان‌های تروریستی خبر دادند.

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی به بررسی ابعاد قابل توجهی از این موضوع پرداخت و نوشت: سازمان مجاهدین خلق سال‌هاست که برای حذف نامش از فهرست سازمان‌های تروریستی تلاش و ادعا می‌کند که در سال 1997 دولت کلینتون برای آن که لطفی در حق دولت ایران انجام دهد، مجاهدین خلق را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده است!

این روزنامه در ادامه با اشاره به این موضوع که حتی بوش هم از خارج کردن منافقین از لیست سازمان‌های تروریستی سر باز زده است،‌ افزود: تصمیم دولت اوباما برای بازبینی این موضوع در حالی است که دولت بوش هم با وجود تاکید "دل دیلی"، مقام ارشد بخش ضد تروریسم وزارت خارجه آمریکا، بر حذف نام مجاهدین خلق از لیست سازمان‌های تروریستی، حاضر به انجام این اقدام نشد.

واشنگتن‌پست در ادامه بدون اشاره به ناگزیر بودن منافقین از خلع سلاح در پی سقوط صدام در حمله آمریکا به عراق، آورده است: مجاهدین خلق در سال 2003، "داوطلبانه" جنگ‌افزارهای خود را به نیروهای آمریکایی تحویل دادند و اطلاعات بسیار زیادی در مورد برنامه هسته‌ای ایران برای آمریکا فراهم کردند و حتی موفق شدند انگلیس و اتحادیه اروپا را نیز قانع کنند که نام این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف کنند.

دلیل بی‌میلی آمریکا برای خروج منافقین از لیست سیاه
این روزنامه در ادامه، دلیل عدم موافقت آمریکا با خروج منافقین از لیست سیاه را نه به خاطر جنایات این گروهک تروریستی، بلکه به خاطر نادرست بودن اطلاعات ارائه شده از سوی این گروهک در مورد برنامه هسته‌ای ایران دانسته و یادآور شده است: تردید وزارت خارجه آمریکا برای خارج کردن مجاهدین از لیست، به این خاطر است که بخش عمده‌ای از اطلاعاتی که این سازمان در مورد برنامه هسته‌ای ایران داده، اشتباه بوده است!

کارشناسان بر این عقیده‌اند که تصمیم دولت اوباما برای بازنگری در تروریستی نامیدن منافقین در حالیست که جنایات گروهک تروریستی منافقین به قدری گسترده و غیرقابل انکار است که دولت بوش که نام جنگ‌طلب‌ترین دولت تاریخ آمریکا را یدک می‌کشد نیز از خارج کردن این گروه از لیست گروه‌های تروریستی امتناع ورزید.

به علاوه، اعلام تصمیم دولت اوباما در مورد بازنگری در این خصوص، آن هم یک روز پس از جنایت در زاهدان،‌ نشانگر میزان دشمنی اوباما با مردم ایران است.