Gerdab.IR | گرداب

همکاری انگلیس و سنگاپور در امنیت سایبر

تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

انگلیس و سنگاپور برای افزایش همکاری در امنیت سایبر در چهار حوزه‌ی اصلی مانند پژوهش‌های بنیادی و تولید محصولات توافق کردند.

به گزارش گرداب سایبربان، انگلیس و سنگاپور تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری نزدیک در امنیت سایبر امضا کردند. دو کشور برای همکاری در مبارزه با جرائم سایبری و برقراری امنیت سایبر و همچنین مبارزه با دزدی دریایی با یکدیگر توافق کردند. این توافق در جهت کمک به اجرای وظایف مجموعه‌ی جهانی اینترپل برای نوآوری (Interpol Global Complex for Innovation) در سنگاپور، صورت گرفت. 

این مجموعه در سپتامبر ۲۰۱۴ توسط پلیس بین‌الملل یا اینترپل تشکیل شد تا به پیشگیری، کشف و تعقیب جرائم سایبری بپردازد.

در این تفاهم‌نامه که با سازمان امنیت سایبر در سنگاپور امضا شد، طرفین در چهار حوزه‌ی اصلی همکاری خواهند کرد:

حوزه‌ی اول؛ گروه‌های پاسخگویی به حوادث رایانه‌ای در هر دو کشور برای پاسخگویی به حملات سایبری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

حوزه‌ی دوم؛ بودجه‌ی پژوهش‌های بنیادی در امنیت سایبر دو برابر می‌شود. به‌طوری‌که از ۱٫۱۷ میلیون پوند بودجه به ۲٫۴ میلیون پوند در طی سه سال آینده افزایش می‌یابد.

حوزه‌ی سوم؛ سنگاپور برنامه‌ای مانند برنامه‌ی چالش امنیت سایبر انگلیس (UK Cyber Security Challenge) در کشور خود ایجاد خواهد کرد. سنگاپور با این کار به‌عنوان اولین شریک بین‌المللی انگلیس در این برنامه خواهد بود.

حوزه‌ی چهارم؛ هر دو کشور در تولید محصولات امنیت سایبر و ارائه‌ی خدمات در این عرصه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

نخست‌وزیر سنگاپور نیز از تمایل خود برای همکاری با متخصصین انگلیسی در امنیت سایبر خبر داد. وی در این رابطه گفت: «تخصص انگلیس در این زمینه بسیار مشهور است و ما امیدواریم که بتوانیم از تجربه‌های یکدیگر در امنیت سایبر استفاده کنیم.»