Gerdab.IR | گرداب

ترور دانشجوي مبتكر فرمول جديد غني‌سازي اورانيوم در عراق

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۹

يك دانشجوي عراقي كه فرمولي جديد براي غني‌سازي اورانيوم براي اهداف صلح‌آميز اختراع كرده بود، به دست افراد ناشناس ترور شد. پیش از این عراق از ترور 1500 دانشمند عراقي به دست عوامل آمريكا و اسرائيل پرده برداشته بود.

يك دانشجوي عراقي كه فرمولي جديد براي غني‌سازي اورانيوم براي اهداف صلح‌آميز اختراع كرده بود، به دست افراد ناشناس ترور شد.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاري ملف پرس عراق، افراد مسلح ناشناس يك جوان دانشجو را در منطقه بغداد الجديده ترور كردند كه نابغه رشته فيزيك هسته‌اي بود.

يك منبع امنيتي ديروز گزارش داد كه جوان ترور شده كه بلافاصله بعد از اين حادثه جان سپرد، يكي از دانشجويان رشته علوم هسته‌اي در دانشگاه بغداد بوده است.

اين منبع اظهار داشت: اين جوان دانشجو، موفق شده بود تا با پي بردن به برخي خفاياي علم فيزيك هسته‌اي فرمولي جديد را در زمينه غني‌سازي اورانيوم براي اهداف صلح‌آميز به وجود آورد.

وي همچنين برخي موارد استفاده و مهار و كنترل تشعشعات هسته‌اي را نيز اختراع كرده بود.

ملف پرس با اعلام اين خبر افزود كه اين اولين باري است كه عراق شاهد ترور يكي از دانشجويان فيزيك هسته‌اي بوده است كه نشان دهنده فعاليت‌هاي جاسوسي از سوي كشورهاي خارجي در اين زمينه و استراتژي بسيار دقيق آن‌هاست.

فاضل الجنابي رئيس سازمان انرژي اتمي سابق گفت: پیش از این عراق از ترور هزار و 500 دانشمند عراقي به دست عوامل آمريكا و اسرائيل پرده برداشته بود.

وي گفت: پس از اشغال عراق دغدغه اصلي اسرائيل و اشغالگران آمريكا تخريب تجهيزات و مراكز هسته‌اي و كشتار و قلع و قمع دانشمندان متخصص در زمينه هسته‌اي بود و در اين چارچوب آنها 1500 دانشمند عراقي را ترور كرده‌اند.

الجنابي با اشاره به توطئه اسرائيل در نابودي مراكز و نخبگان هسته‌اي عراق گفت: اين رژيم از سالها پيش از اشغال ترور دانشمندان هسته‌اي عراق را آغاز كرده بود و همواره از طريق رسانه‌ها اعلام مي‌كرد اجازه نخواهد داد عراق برنامه هسته‌اي داشته باشد و اولين بار 3 دانشمند عراقي را در اروپا ترور كرد.

منبع: فارس