Gerdab.IR | گرداب

بررسي گوشه‌اي از توطئه‌هاي امريكا عليه ايران گزارش مي‌دهد

پرده توهمات روشنفكري بر توطئه‌هاي انكار ناپذير

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۹

رابطه نداشتن با امريكا در سپهر سياسي جمهوري اسلامي موضوعي است كه برخی از مدعيان روشنفكري، آن را «توهم توطئه» مي‌دانند، اما آيا عدم رابطه سياسي ميان جمهوري اسلامي و ايالات متحده امريكا ناشي از «توهم توطئه» ماست؟


گرداب- رابطه نداشتن با امريكا در سپهر سياسي جمهوري اسلامي موضوعي است كه برخي از مدعيان روشنفكري آن را ناشي از توهمات ايران و ايرانيان مي‌دانند و از اين مسأله همواره با عنوان «توهم توطئه» ياد مي‌كنند، اما آيا اين عده درست مي‌گويند و به راستي عدم رابطه سياسي ميان جمهوري اسلامي و ايالات متحده امريكا ناشي از «توهم توطئه» ماست و شعار مرگ بر امريكا نشأت گرفته از اين موضوع است؟

نقش امريكا در فتنه سال 88
حدود دو ماه گذشته خبري منتشر شد مبني بر آنكه رئيس جمهور امريكا با ارسال گزارشي، اقدامات واشنگتن را در حوزه جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي ايران در فتنه سال 88، براي كنگره و سناي امريكا شرح داد. در بخشي از اين گزارش به تلاش دو چندان امريكايي‌ها براي دامن زدن به ناآرامي‌ها در ايران، درست روز بعد از انتخابات اشاره شده است.

فركانس‌هاي ماهواره‌اي جديد، يك مسير اينترنتي حفاظت شده، توييتر و فيس‌بوك از ديگر ابزارهايي بودند كه واشنگتن در فتنه سال 88 از آنها براي گسترش اغتشاشات استفاده كرد. در گزارش دولت امريكا در مورد اين ابزارها آمده است: «اداره شوراي مديران پخش»، به منظور پشتيباني از برنامه‌ها، فركانس‌هاي ماهواره‌اي جديدي را پيش‌بيني كرد تا از قبل بر انسداد فركانس‌هاي امواج پخش اخبار توسط دولت ايران پيش‌دستي كند، همچنين يك مسير اينترنتي حفاظت شده و منحصر به فرد براي ايراني‌ها تعبيه شد تا تصاوير ويدئويي خود را به شبكه خبر فارسي صداي امريكا ارسال كنند. خدمات وب‌سايت «توييتر» نيز به صفحات وب سايت «فيس‌بوك» و وبلاگ‌ها افزوده شد.

قطعنامه چهارم و مصوبه كنگره امريكا عليه منافع ملي ايران
پس از آنكه تركيه و برزيل به اصرار امريكا براي موضوع تبادل سوخت وارد مذاكره با ايران شدند و نهايتاً سه كشور بيانيه تهران را تنظيم كردند كه حتي مورد حمايت اتحاديه اروپا قرار گرفت، در كمال تعجب مقامات دولتي امريكا در راستاي تنظيم قطعنامه چهارم و تحريم‌هاي شديدتر عليه ايران قدم برداشتند و سرانجام در 19 خرداد سال جاري اين قطعنامه در شوراي امنيت سازمان ملل به تصويب رسيد و تحريم‌هاي جديدي عليه ايران اعمال شد.

اما اين قطعنامه آنچنان كه امريكا دل خوش كرده بود، كارآيي نداشت، بنابراين در تاريخ 10 تيرماه يعني حدود 20 روز پيش اوباما رئيس جمهور ايالات متحده امريكا، مصوبه كنگره اين كشور كه به صورت يكجانبه تحريم‌هايي عليه ايران در نظر گرفته بود را امضا كرد. باراك اوباما پس از امضاي مصوبه مزبور گفت: «اين تحريم‌ها شديدترين تحريم‌هايي است كه كنگره امريكا تاكنون عليه تهران اعمال كرده است.»

اعترافات ريگي درباره ارتباط با امريكا
عبدالمالك ريگي سركرده معدوم گروهك موسوم به جندالله، كسي است كه ده‌ها تن از شيعيان ايران را به خاك و خون كشيد، اما سرانجام در يك عمليات از سوي دستگاه‌هاي اطلاعاتي ايران شناسايي و خبر دستگيري وي در تاريخ چهارم اسفند 88 در رسانه‌هاي مختلف منتشر شد.

وي در بخشي از اعترافات خود به حمايت سازمان اطلاعات جاسوسي امريكا (سيا) از شخص وي و گروه تحت امرش اشاره کرد. ريگي همچنين اعتراف کرد: «عوامل امريكايي به وي گفته‌اند سران سيا در نظر دارند از تمامي سازمان‌هاي مخالف با ايران البته نه هر سازماني حمايت کنند، منظور امريكا سازمان‌هايي بود که توانايي به چالش کشيدن ايران را داشته باشند، چرا که حمله نظامي امريكا به ايران دشوار است.» واقعيت اين اعترافات در نقطه‌اي به طور كامل اثبات مي‌شود كه مأمور سابق سيا در پاکستان در گفت و گو با هفته‌نامه امريكايي نيوزويك اعتراف کرد كه در زمان مأموريتش، با گروهک تروريستي موسوم به جندالله مذاکراتي داشته است.

ماجراي ربودن شهرام اميري
شهرام اميري، پژوهشگر ايراني كه سال گذشته در سفر حج توسط نيروهاي اطلاعاتي امريكا و عربستان ربوده شده بود، پنج‌شنبه هفته گذشته به ايران بازگشت. وي پس از ورود به ايران با حضور در گفت‌و‌گوي ويژه خبري در اظهاراتی به تلاش سازمان‌هاي اطلاعاتي امريكا براي مخدوش‌سازي پرونده هسته‌اي ايران اشاره كرد و گفته است: «بعد از سناريوي سند‌سازي که آنها يک لپ‌تاپ و اسنادي را به من پيشنهاد دادند که مسئوليتش را قبول کنم و مالکيت آن را به جمهوري اسلامي ايران نسبت دهم من اين را رد کردم، آنها گفتند اگر شما اين کار را انجام دهيد ما مبلغ 10 ميليون دلار به شما پرداخت خواهيم کرد. در بحث تطميع به نتيجه نرسيدند و بحث تهديد را مطرح کردند، گفتند که قادر هستيم و اين توافق را با رژيم‌صهيونيستي داريم که اگر شما با ما همکاري لازم را انجام ندهيد ما شما را به اسرائيل منتقل خواهيم کرد.»

هر چند اين روزها بسياري از رسانه‌هاي امريكايي و برخي از دولتمردان اين كشور تلاش دارند تا در يك جنگ رواني، شهرام اميري را جاسوس خود جلوه دهند، اما در قبال اين ادعاهاي باطل بايد پرسيد كه اين چه جاسوسي است كه تاكنون به زيان شما قدم برداشته و هيچ خيري برايتان نداشته است؟ اين پرسش در حالي مطرح است كه بي‌ترديد ادامه حقايق مربوط به ماجراي شهرام اميري نيز كاملاً به ضرر امريكا تمام خواهد شد. در واقع مي‌توان درباره موضوع اميري اينطور استنباط كرد كه آنان پس از شكست در نبرد اطلاعاتي با ايران راهي غير از فرافكني نيافته‌اند.

حادثه زاهدان؛ فرافكني از نوع فيزيكي
فرافكني در خصوص ربايش پژوهشگر ايراني از سوي سازمان‌هاي اطلاعاتي استكبار و انحراف افكار عمومي از آزادي وي، نه فقط در بعد رواني ظهور پيدا كرد كه بعد فيزيكي آن نيز در زاهدان حادثه هولناكي را آفريد. دو انفجار مهيب در مقابل مسجد جامع زاهدان كه باقي مانده گروهك تروريستي موسوم به جندالله مسؤوليت آن را برعهده گرفت، پرده ديگري از توطئه‌هاي امريكا را برداشت. اين گروهك كه پيشتر سركرده معدوم آن به ارتباط با امريكا اعتراف كرده بود اين واقعيت را به ذهن مي‌رساند كه امريكا پس از شكست‌هاي فراوان در برابر ايران اكنون به بازي كثيف ترور روي آورده است.

تصورات غلط متوهمان روشنفكري
اما چرا مي‌گوييم اين حادثه از سوي امريكا رخ داده و جندالشيطان تنها يك بازيچه بوده است؟
زيرا ايالات متحده امروز به اين نتيجه رسيده است كه براي مهار ايران حمله نظامي كارساز نخواهد بود؛ بنابراين در پي بي‌ثبات‌سازي ايران كمك‌هاي خود را به سوي گروه‌هاي معاند نظام ايران روانه مي‌كند تا بدين ترتيب جمهوري اسلامي از داخل آسيب‌پذير شود و فرصتي براي مقاومت در عرصه خارجي نداشته باشد و در نتيجه مجبور به تأمين خواسته‌هاي نامشروع غرب باشد.

از سوي ديگر بايد پرسيد كه آيا واقعاً امريكا كه شعار حقوق بشر و مبارزه با تروريست را سر مي‌دهد، نتوانسته با هزينه‌هاي هنگفتي كه در منطقه خاورميانه صرف مي‌كند و انواع و اقسام نيروهاي نظامي را مي‌گمارد، با چند گروهك تروريستي كوچك مقابله كند؟

واقعيت اينست كه امروز ايالات متحده نه آنكه نمي‌تواند بلكه نمي‌خواهد با اين گروهك‌هاي تروريستي مقابله‌اي كند. زيرا در حال حاضر هدف اصلي براي امريكا، طالبان، القاعده و جندالله نيست؛ هدف اصلي ايران و نظام جمهوري اسلامي است كه روز به روز در برابر توطئه‌هاي غرب ايستادگي مي‌كند. لذا در اين مسير امريكا از هر گروهك تروريستي براي شكست ايران استفاده مي‌كند.

حال بايد از آن افرادي كه توهم روشنفكري دارند و با اين منش تصور مي‌كنند ايران و ايرانيان با توهم توطئه حاضر به رابطه با امريكا نيستند پرسيد، آيا اين موارد مبرهني كه در چند سطر گفته شد همگي توهم بوده يا واقعياتي كه به حالت توطئه عليه ايران رخ نمايانده است؟

منبع: جوان آنلاین