Gerdab.IR | گرداب

با حمايت آمريكا از تروريست ها انجام مي شود

انتقال گروهك منافقين به‌ كوههاي مرزي ايران + تکمیلی

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۹

مقامات كاخ سفيد پيامي به‌ شوراي رهبري حزب كارگران كردستان ارسال كرده‌اند و از مقامات پ.ك.ك خواسته‌اند‌ تا اجازه‌ دهند اعضاي گروهك منافقين در كوه هاي قنديل واقع در مرز ايران، مستقر شوند.

به‌ گزارش گرداب، همزمان با نزديك شدن زمان خروج نظاميان آمريكايي از خاك عراق و تصميم قاطع دولت اين كشور براي دستگيري و اخراج گروهك منافقين از عراق، مقامات آمريكايي از هم اكنون به‌ تكاپو افتاده‌اند تا قبل از خروج خود، گروهك تروريستي منافقين را در كوههای هم مرز با ايران مستقر كنند.

منبعي موثق از شوراي رهبري حزب كارگران كردستان موسوم به‌ پ.ك.ك، معامله‌ مقامات آمريكايي با شورشيان "پ.ك.ك" را فاش كرد.

وي اظهار داشت:‌ روز شنبه‌ پيامي از طرف مقامات كاخ سفيد به‌ شوراي رهبري شورشيان پ.ك.ك ارسال شده‌ كه‌ در اين پيام از مقامات پ.ك.ك خواسته‌ شده‌، اجازه‌ دهند اعضاي گروهك منافقين در كوهاي قنديل واقع در مرز ايران مستقر شوند.

وي در پاسخ به‌ اين سوال كه‌ مقامات آمريكايي در مقابل، چه‌ چيزي را به‌ شما پيشنهاد كرده‌اند؟ گفت: آنها به‌ ما قول داده‌اند كه‌ در صورت قبول اين شرط، حملات ارتش تركيه‌ عليه‌ ما را متوقف خواهند كرد.

اين مقام بلند پايه‌ شوراي رهبري شورشيان پ.ك.ك با بيان اينكه‌ هم اكنون اين پيشنهاد در حال بررسي است به‌ پاسخ اين نيروها به‌ درخواست مقامات آمريكايي اشاره‌اي نكرد.

سلسله‌ كوه هاي قنديل مناطق صعب العبوري هستند كه‌ هم اكنون محل استقرار شورشيان پ.ك.ك و گروهك تروريستي پژاك است.

اين مناطق هم مرز با ايران و تركيه‌ است.

منبع: فارس


تکمیلی:

نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق با تکذیب خبر انتقال منافقین به کوه های مرزی ایران، گفت: چگونه ممکن است منافقینی که دولت عراق آنان را در دادگاه محکوم کرده و به آنها تکلیف کرده که از این کشور خارج شوند، بتوانند در نقطه دیگری از عراق لانه گزینند.

ناظم دباغ نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق، تاکید کرد: اساسا این خبر غیر قانونی و غیر مستند است و ما می توانیم از منتشر کنندگان آن شکایت کنیم.

وی تصریح کرد: در حقیقت عده ای می خواهند رابطه حسنه اقلیم کردستان عراق را با ایران بهم بزنند و بر این اساس چنین اخباری را منتشر می کنند چرا که اکراد عراقی هم به شدت از منافقین بیزار هستند و حتی در دادگاه هم علیه این گروهک تروریستی اقامه دعوا کرده اند.

منبع: مهر