Gerdab.IR | گرداب

مجوز فعالیت هم‌جنس‌بازان در سازمان‏ ملل

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۹

جمعيت هم‌جنس‌بازان زن و مرد با حمايت مستقيم آمريكا، انگليس موفق شدند مجوز سازمان ملل را براي فعاليت در اين سازمان بين‌المللي اخذ كنند. رئيس جمهوري آمريكا از اين امر استقبال كرد.

گرداب- به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، سازمان ملل سرانجام پس از سه سال مقاومت، به درخواست كميته بين‌المللي دفاع از حقوق هم‌جنس‌بازان براي فعاليت در سازمان ملل پاسخ مثبت داد.
كميته بين‌المللي دفاع از حقوق هم‌جنس‌بازان سه سال گذشته درخواستي ارائه كرده بود مبني بر صدور مجوز براي اين كميته جهت شركت در شوراي اجتماعي و اقتصادي سازمان ملل.

پس از درخواست ماه گذشته هم‌جنس‌بازان براي فعاليت در سازمان ملل، كميته ويژه سازمان ملل در امور اعطاي مجوز به سازمان‌هاي غيردولتي با رأي مخالف مصر، روسيه و چين درخواست اين گروه را رد كرده بود.

رويترز افزود كه پس از اين بود كه كشورهاي غربي متعهد شدند كه با تلاش بيشتر اين تصميم را به نفع هم‌جنس‌بازان تغيير دهند. "بنابراين آمريكا، انگليس و برخي كشورهاي غربي شوراي اجتماعي و اقتصادي سازمان ملل را كه 54 كشور عضو آن هستند به رأي‌گيري مجدد فراخواندند. اين رأي‌گيري روز گذشته (دوشنبه) انجام شد و كميته دفاع از حقوق هم‌جنس‌بازان با 23 راي موافق، 13 راي مخالف و 13 راي ممتنع حق فعاليت در سازمان ملل را به دست آورد.

از جمله كشورهايي كه به اين رأي‌گيري رأي مخالف دادند، چين، روسيه، مصر، عربستان سعودي، نيجريه، مالزي، پاكستان و ونزوئلا بود و در مقابل كشورهايي مانند آمريكا، انگليس، كانادا، آلمان، برزيل و ژاپن رأي موافق دادند.

رويترز در ادامه افزود كه پس از تصويب اين درخواست، "باراك اوباما" رئيس جمهوري آمريكا از اولين كساني بود كه از اين تصميم استقبال و از آن ابراز خرسندي كرد.

بنابراين گزارش، باراك اوباما در اين خصوص گفت: من از اين تصميم مهم كه در راستاي حفظ حقوق بشر است، استقبال مي‌كنم.

رويترز نيز در پايان اين گزارش نوشت: امروز با پيوستن كامل كميته دفاع از حقوق هم‌جنس بازان زن و مرد، سازمان ملل متحد به مفاهيمي كه بر اساس آن شكل گرفته است، بيشتر نزديك شد.

در همين ارتباط، در ماه گذشته رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي گزارش كردند كه بزرگ‌ترين راهپيمايي هم‌جنس‌بازان در جهان، با حضور حدود 100 هزار نفر از همجنس‌بازان زن و مردم اسرائيلي‌ و با حمايت سران رژيم صهيونيستي در تل‌آويو برگزار شد.

اين راهپيمايي كه از سال 1998 در تل‌آويو برگزار مي‌شود، كاملا با حمايت دولت اين رژيم و به پشتيباني شهرداري تل‌آويو برگزار مي‌شود.

به گزارش روزنامه صهيونيستي هاآرتص، "زيپي ليوني"، وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي در ميان تجمع‌ كنندگان سخنراني و بر لزوم حمايت از هم جنس‌بازان تاكيد كرد و آن را در راستاي ارز‌ش‌هاي انساني دانست.