Gerdab.IR | گرداب

گزارش رژيم صهيونيستي در پاسخ به گلدستون

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۹

با ادامه فشارهاي مجمع عمومي سازمان ملل، تعهدات واهي رژيم صهيونيستي در قالب يك گزارش كه در پاسخ به گزارش گلدستون تهيه شده است، منتشر شد.

گرداب- به گزارش فارس به نقل از رويترز، گزارش جديد اسرائيل در مورد جنگ غزه و جنايات جنگي ارتش رژيم در اين منطقه كه سازمان ملل خواستار ارائه آن شده بود، منتشر شد.

بر اساس اين گزارش اسرائيل مدعي شده است كه در جنگهاي آينده تدابيري را براي كاستن از ميزان زخمي‌هاي شهروندان خواهد انديشيد و قيد و بندهايي را نيز در مورد استفاده از فسفر سفيد به اجرا خواهد گذاشت.

اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي پيش از اين استفاده از فسفر سفيد در اين جنگ را رد كرده بود.
گزارش 37 صفحه‌اي رژيم صهيونيستي كه در پايگاه خبري وزارت خارجه اين رژيم منتشر شده است، روز دوشنبه به "بان كي مون" دبيركل سازمان ملل متحد تحويل داده شد.

مجمع عمومي سازمان ملل پيش از اين ضرب الاجلي را براي ارائه پاسخ از سوي رژيم صهيونيستي و حماس به گزارش گلدستون كه اسرائيل را به جنايات جنگي و ضدانساني در غزه محكوم كرده بود، ملزم نمود.
اين گزارش مدعي است: ارتش اسرائيل تغييراتي را در اجراي عمليات يا عقيده مبارزاتي خود اتخاذ خواهند كرد تا روند كاستن از زخمي‌ها در ميان شهروندان و ضرر رسيدن به ساختمان‌هاي شهري را در آينده بكاهد.

اين رژيم همچنين مدعي اجراي برنامه‌هاي جديدي با هدف تحكيم حمايت از شهروندان در جنگ‌هاي آينده در شهرهاي مختلف شد و حمايت از شهروندان را جز جدائي ناپذير عمليات‌هاي يگان‌هاي مختلف اين رژيم دانست.
يكي از تصميماتي كه ارتش رژيم صهيونيستي بر اساس اين گزارش گرفته است، اقدام نمادين آن در قرار دادن يك افسر امور انساني در هر يگان مبارز است.

در حمله رژيم صهيونيستي به غزه كه در پايان سال 2008 و بعد از مدتها محاصره اين منطقه روي داد، 1400 فلسطيني شهيد و 5 هزار نفر ديگر زخمي شدند و بيشتر زيرساخت‌هاي شهري اين منطقه تخريب شد.
اسرائيل همچنين مدعي شده است كه قيد و بندهايي را در استفاده از سلاح ممنوعه نظير فسفر سفيد كه سوختگي‌هاي شديدي را در بدن انسان ايجاد مي‌كند، به كار خواهد گرفت.
هنوز واكنشي از سوي سازمان ملل نسبت به اين گزارش اعلام نشده است.