Gerdab.IR | گرداب

از اپل ربیعی تا دلایل اوباما!

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

این نقد به علی ربیعی وارد است که او بعنوان مسئول ترین فرد در حوزه اشتغال، می توانست بجای خرید یکی از گران قیمت ترین محصولات کمپانی های آمریکایی، ضمن استفاده از تولیدات جوانان ایرانی که هم اکنون مراحل بلوغ و رشد را پشت سر می گذارند، به نوعی مشوق استفاده از کالای ایرانی باشد.

به گزارش گرداب از ناطقان حمایت از "تولید" ، "کار" و "کارگر ایرانی" شعار جذاب و البته کارآمدیست که بعنوان یکی از اصلی ترین راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی مطرح است والبته بر کسی پوشیده نیست برای شکل گیری فرهنگ استفاده از کالای داخلی نیازمند برنامه ریزی دقیق و همکاری تنگاتنگ مردم و مسئولین هستیم.
 
در این باره، طی نشستی که در آستانه روزخبرنگار با حضور برخی مسئولان ارشد کشوری برگزار شد، تصویری از وزیرکار منتشر شد که بالاترین مقام مسئول در حوزه (اشتغال، کار و کارگر ایرانی) در حال استفاده تلفن همراهی از خانواده شرکت آمریکایی آیفون با مدل Apple iPhone 6 به قیمت تقریبی 3میلیون تومان بود.

از اپل ربیعی تا دلایل اوباما!
 
به محض دیدن این برند مشهور آمریکایی در دستان سکان دار وزارت کار، به یاد سخنان باراک اوباما در دسامبر سال گذشته افتادیم که وی معترف بود از سال 2009 بدلایل امنیتی اجاز استفاده از محصول تلفن همراه کمپانی اپل را ندارد و این در حالیست که علی الظاهر(!) آیفون یک شرکت آمریکایی است و نه اسرائیلی.
 
از سوی دیگر رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشورمان هم در خرداد ماه سال جاری طی یک نشست خبری رسما اعلام کرد: مسئولینی که اطلاعات طبقه بندی شده دارند مجاز نیستند از گوشی‌های هوشمنداستفاده کنند.
 
اما فارغ از نگاه امنیتی به تلفن همراه وزیرکار کشورمان که البته در کارنامه اش سوابق پررنگ امنیتی هم دیده می شود، این نقد به علی ربیعی وارد است که او بعنوان مسئول ترین فرد در حوزه اشتغال، می توانست بجای خرید یکی از گران قیمت ترین محصولات کمپانی های آمریکایی، ضمن استفاده از تولیدات جوانان ایرانی که حالا سال هاست با ورود به عرصه طراحی و ساخت تلفن همراه، مراحل بلوغ و رشد را پشت سر می گذارند، به نوعی مشوق استفاده از کالای ایرانی باشد.
 
گفتنی است مدیرعامل  شركت ارتباط همراه گويا اروند که در سال های اخیر اقدام به تولید و عرضه تلفن همراه ایرانی با برند (GLX) می نماید طی یک نشست خبری ضمن اشاره به ارتقاء کیفیت و توانمندی تولید جدیدترین گوشی های هوشمند ایرانی گفت: اين شركت فعاليت خود را از سال ٨٦ با سرمايه‌گذاري ارزی يك ميليون دلار و سرمايه‌گذاري ریالی سه ميليارد تومان آغاز كرد و هم‌اكنون اين حجم سرمايه به ٢٠ ميليارد تومان رسيده است.
 
سعیدی با تاکید بر اینکه تولیدات آنها از حیث کیفیت، امکانات و دانش فنی هیچ تفاوتی با نمونه های خارجی ندارد گفت: در هر صورت انتظار حمايت از دولت را داريم و اين‌كه ما را باور و حمايت‌هاي خود را بيشتر كند