Gerdab.IR | گرداب

اپل و یک درآمد جدید!

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

شرکت اپل در آخرین کنفرانس خود اطلاعاتی از فروش ساعت هوشمندش منتشر نکرد اما سایت 1010 Data با بررسی اطلاعات بازار توانسته این اطلاعات را به دست آورد.

به گزارش گرداب از زومیت؛ اپل تاکنون جزئیاتی را در مورد میزان فروش و درآمد حاصل از عرضه‌ی اپل واچ‌ها ارائه نکرده است. فروش ساعت هوشمند اپل از ۲۴ آوریل سال جاری آغاز شده است.
 
پس از آغاز فروش اپل واچ توسط اپل، تیم کوک مدیرعامل اپل نسبت به فروش موفقیت آمیز این گجت ابزار امیدواری کرد. هرچند کوک در جریان ارائه‌ی گزارش مالی اپل برای سه ماهه‌ی دوم اطلاعاتی را در خصوص جزئیات فروش اپل واچ در ۹ هفته‌ی اپل واچ ارائه نکرد، اما به این نکته اشاره کرد که اپل واچ در ۹ هفته‌ای ابتدایی فروش بهتر از ۹ هفته‌ی ابتدایی فروش آیپد عمل کرده است.
 
حال کمپانی 1010Data که در زمینه‌ی بررسی و تحلیل آمار فروش میلیون‌ها کاربر آنلاین فعالیت می‌کند، گزارش جدیدی منتشر کرده که تاحدودی وضعیت فروش اپل واچ را مشخص می‌کند. 
 
براساس اطلاعات ارائه شده اپل واچ با در اختیار داشتن ۴۲ درصد از کل درآمد در این حوزه نام خود را به عنوان موفق‌ترین محصول در میان انواع گجت‌های پوشیدنی مطرح کرده است. پس از اپل واچ فیت‌بیت با ۳۱ درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است. کمپانی‌های موتورولا، گارمین، جاوبون، پولار، پبل و سامسونگ نیز مشترکا با در اختیار گرفتن ۱۵ درصد از درآمد حاصل به ترتیب در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.
 
البته باید به این نکته اشاره کرد که از نظر تعداد به فروش رفته، فیت بیت با در اختیار داشتن ۳۵ درصد از گجت‌های پوشیدنی عرضه شده در جایگاه اول و اپل واچ با در اختیار داشتن ۱۱ درصد از گجت‌های پوشیدنی عرضه شده در رتبه‌ی بعدی قرار دارد.
 
در صورتی که رده بندی بیشترین درآمد کسب شده را فقط در میان ساعت‌های هوشمند در نظر بگیریم، اپل واچ با در اختیار گرفتن ۸۸ درصد از درآمد در حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند، رکورد خیره‌کننده‌ای را از آن خود می‌کند.
 
در میان انواع نسخه‌های اپل واچ، نمونه‌ی خاکستری اپل واچ اسپورت ۴۲ میلی متری که شامل بند مشکی نیز می‌شود با داشتن برچسب قیمت ۴۰۰ دلاری، پر فروش‌ترین نسخه‌ی اپل واچ است.
 
بسیاری از خریداران آنلاین اپل واچ مورد نظر خود را از وب‌سایت خود اپل سفارش می‌دهند. آمارهای ارائه شده حکایت از این دارد که ۸۰ درصد از خریدهای آنلاین از طریق وب سایت اپل، ۹ درصد از آمازون دایرکت، ۵ درصد از آمازون مارکت پلیس و ۴ درصد از بست بای انجام می‌شوند.

 اپل واچ را نمی‌توان در حوزه‌ی محصولاتی قرار داد که برای کنترل فعالیت‌های ورزشی و سنجش سطح سلامتی کاربران تولید شده‌اند، چراکه کاربران این ساعت هوشمند را برای در اختیار داشتن قابلیت‌های بیشتری خریداری می‌کنند.
 
در میان Activity Trackerها یا محصولاتی که با تمرکز روی سنجش سلامتی و میزان فعالیت‌های ورزشی روانه‌ی بازار شده‌اند، فیت بیت در صدر جای گرفته است. در این حوزه فیت بیت موفق شده تا در ۶ ماه اول ۲۰۱۵ بیش از ۶۲ درصد درآمد حاصل را مال خود کند. پس از این کمپانی گارمین، جاوبون و پولار به ترتیب با به دست آوردن ۷، ۵ و ۴ درصد از درآمد Activity Trackerها در جایگاه بعدی قرار گرفته‌اند.
 
بهترین دستبند هوشمند سلامتی به فروش رفته در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی را باید Fitbit Charge HR Wireless بنامیم. قیمت این محصول ۱۴۹ دلار است.
 
آمازون فروشگاهی است که مقصد اصلی خریداران دستبند‌های هوشمند سلامتی ارزان قیمت است. براساس آمارهای منتشر شده بیش از ۷۲ درصد از خریدها در حوزه‌ی دستبندهای هوشمند سلامتی از این فروشگاه انجام شده که ۵۵ درصد از طریق آمازون دایرکت و ۱۷ درصد از طریق آمازون مارکت پلیس صورت گرفته است. فروش آنلاین دستبندهای هوشمند سلامتی در فروشگاه‌های تارگت و والمارت نیز ۴ درصد برآورد شده است.